به گزارش ایرنا، روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، روز شنبه به نقل از حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی افزود: هر نوع تبلیغی باید به اقتضای شرایط و نیازهای جامعه انجام گیرد، مدل تبلیغی از ابتدای تاریخ اسلام، خود بنیاد بوده و اتکایی نبوده است.
وی که در اوّلین جلسه سلسله نشست های گروه های تبلیغی که در مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهد امین(ره) سخن می گفت، تأکید کرد: در جامعه کنونی، فضای مجازی بخشی از زندگی مردم شده است و اگر مبلغ با این فضا آشنایی نداشته باشد کار تبلیغی او محدود خواهد بود و نمی تواند با مخاطبان به درستی ارتباط برقرار کند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: اوّلین مأموریت طلاب، توسعه فرهنگ دینی و سایر فعالیت ها از جمله تدریس و کارهای پژوهشی زمینه یا پشتوانه تبلیغ است.
وی با بیان این که تبلیغ با نظام ‎و مدل های مختلفی اتفاق می‎افتد تصریح کرد: یک مدل مرسوم و البته ناقص، مدل اتکایی است و آن مراجعه به نهادهای متولی امور تبلیغی از جمله دفتر تبلیغات اسلامی،سازمان تبلیغات، مرکز مدیریت حوزه علمیه و غیره است.
حجت الاسلام و المسلمین قطبی عنوان کرد: اگرچه نظام امروزی محاسنی دارد ولی برای پاسخ گویی به همه نیازهای جامعه کافی نیست چرا که امکانات، ابزار، بودجه و نیروی انسانی نهادهای متولی تبلیغ، محدود بوده و همچنین زمینه کار با توجه به وسعت استان و استان‎های همجوار بسیار بیشتر از ظرفیت نهادهاست.
وی اعتبار تبلیغ را ناکافی دانست و اشاره کرد:همه نهادهای مسئول فقط می‎توانند 15 درصد از طلبه‎ها را پشتیبانی کنند، آن هم نه به صورت دائم انجام نمی شود.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با تأکید به این که در دنیا سه نظام اقتصادی، سیاسی و فرهنگی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سیاست، امنیت و نظام کنترل جامعه، دولتها باید تا آخرین نقطه خودشان مدیریت کنند، در بخش فرهنگی متولیان فرهنگ عقیده دارند که تسلط نظام های سیاسی باید کم شود و در عوض به تشکلها، گروهها و نخبگان اعتماد شود و نباید اتصال اتکایی به نهادها و سازمان‎ها باشد. این روش در دنیا و از جمله در کشور ما موفق بوده است و باید دانست هر جا به مردم اعتماد شده نتیجه مطلوب به دست آمده است.
حجت الاسلام و المسلمین قطبی با بیان نا کارایی فعالیت انفرادی افزود: جامعه باید به سمت تشکیل تیم حرکت کند و در کنار تشکیلات همفکری هموجود داشته باشد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: بیش از 30 تشکل رسمی طلبگی وجود دارد که دور هم جمع شده و کار تبلیغی گروهی انجام می دهند و دفتر تبلیغات اسلامی توانایی دارد طلبه‎هایی که می‎خواهند کار تیمی انجام دهند را پشتیبانی کند و فضا و برخی امکانات لازم را در اختیار آنها قرار دهد. امروزه لازم است که مبلغان نو‎آور و خلاق باشند.
ت / 6020 / 6022 خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.