به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به‌نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه هماهنگی برگزاری پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از خادمان و پیرغلامان حسینی اظهار داشت: اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی هرساله با حضور مداحان، واعظان و خادمان حسینی و مردم شریف کشور قبل از آغاز ماه محرم در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در طی 14 دوره گذشته بیش از 500 نفر از پیرغلامان بالای 80 سال ایران و بیش از 100 مداح موثر بین المللی تجلیل شده‌اند، اظهار داشت: این مراسم معنوی آغازگر عزاداری‌های شیعیان جهان برای اباعبدالله الحسین است و پانزدهمین دوره این اجلاس در 21 - 24 شهریور ماه امسال در اصفهان برگزار خواهد شد.

استاندار اصفهان در این جلسه با معرفی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان به عنوان دبیر این اجلاس، دبیران کمیته‌های هفت گانه را نیز معرفی کرد و افزود: کمیته‌ها باید جلسات خود را برای هماهنگی بیشتر به صورت مستمر برگزار کنند.

وی همچنین خواستار تعیین سهمیه هیئت‌های مذهبی استان برای حضور در این اجلاس شد و گفت: این موضوع باید از طریق کمیته‌ها پیگیری و مشخص شود.

زرگرپور با بیان اینکه میراث فرهنگی باید چند میراث ناملموس استان را برای ثبت ملی در این اجلاس معرفی و مستند سازی کند، افزود: معرفی چند شخصیت برتر و بزرگ خادمان حسینی باید در کمیته‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر استفاده از فضای حماسی منبعث از حماسه شهادت شهدای مدافع حرم، اظهارداشت: با عنایت به عشق و علاقه دیرینه و روز مردم ولایتمدار اصفهان به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، مسئولان باید تلاش کنند که مراسم روز عاشورا و تاسوعا که به صورت با شکوه اما در محل‌های مختلف برگزار می‌شود، به صورت متمرکز و با حضور خیل عظیم مردم ولایتمدار و متدین اصفهان برگزار شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625020
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.