محمدرضا سلیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه جهت سهولت رسیدگی به امور مردم و اجرای هرچه دقیق تر برنامه های مرتبط با منابع آب راه اندازی شده است.
وی هدف از راه اندازی این سامانه را مدیریت منابع آب سطحی و زیرزمینی شهرستان ذکر و تصریح کرد: در این سامانه تمام فعالیت های مربوط به حفاظت و بهره برداری منابع آب شهرستان پیگیری می شود.
سلیمی حل مشکل های مربوط به احیا و تعادل بخشی منابع آب های زیرزمینی و کاهش مراجعه مردم را از هدف های راه اندازی این سیستم اعلام کرد و افزود: با راه اندازی این سیستم از اعمال سلیقه های مختلف در امور اداری پیشگیری خواهد کرد.
مدیراداره امور منابع آب اردستان هم چنین از عزم جدی و الزام افراد به نصب کنتورهای هوشمند در این شهرستان خبر داد و افزود: در راستای تدوین و اجرای برنامه های عملیاتی مناسب برای ایجاد تعادل بین منابع و مصرف آب این طرح اجرا شده است.
سلیمی با بیان این که در خصوص ذخیره آب در سفره های زیر زمینی دارای تراز منفی هستیم خاطرنشان کرد: نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های عمیق در دستور کار قرار گرفته و تاکنون بالغ بر 220 کنتور هوشمند نصب شده است.
وی با اشاره به این که طبق آمار موجود، بیشترین مصرف آب زیر زمینی در بخش کشاورزی است تصریح کرد: کنتورهای هوشمند توانسته اند از مصرف بی رویه و بالا در بخش کشاورزی جلوگیری و بهینه سازی و تعادل بخشی آب های زیر زمینی را به همراه داشته باشند.
شهرستان اردستان با بیش از 220 حلقه چاه عمیق مجوز دار و437رشته قنات ،30چشمه در 118 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.