به گزارش روز شنبه ایرنا، آیت الله حسین مظاهری در درس اخلاق این هفته در مسجد حکیم اصفهان افزود: ائمه معصومین(ع) در ابعاد مختلف زندگی خود همواره رعایت ادب، خدمت به مردم و رفتار مودبانه با دیگران را مورد تاکید و توجه قرار داده اند.
وی بیان کرد: رفتار ائمه معصومین(ع) از جمله امام موسی کاظم(ع) در برابر بد رفتاری های دیگران و همچنین برخورد با افراد مختلف توصیه و تاکید بر رفتار خوب و اخلاقی داشته و رفتار آن ها الگویی جامع برای همگان است.
رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه صدمه به شخصیت افراد کاری ناپسند و مورد خشم خداوند است، تصریح کرد: برخی از افراد به راحتی آبروی دیگران را تخریب و به شخصیت های مردم جامعه توهین می کنند و این افراد از عذاب آخرت و نتایج رفتار بدخود بی خبر هستند.
وی افزود: افرادی که به عنوان یک انسان حسابی و جامعی هم نیستند نیز نباید مورد تهمت و تخریب شخصیت قرار گیرند و همواره باید با رفتار خوب و مودبانه در جامعه زندگی کرد.
آیت الله مظاهری با اشاره به اهمیت خدمت به مردم و احترام به شخصیت افراد خاطرنشان کرد: خدمت به مردم و احترام به آنان بسیار ثواب دارد و چنین رفتاری موجب ثبت ثواب حج مقبول برای افراد در پرونده اعمال آنان می شود.
وی خاطرنشان کرد: برای مقبولیت اعمال حج یک حاجی زحمات زیادی را متحمل می شود تا اینکه حجش مقبول و ثواب آن را در درگاه حضرت حق بگیرد اما یک خدمت به مردم و احترام به آن ها موجب ثبت چنین ثواب و اجر عظیم می شود.
7131/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.