به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نماز جمعه این هفته کاشان اظهار کرد: فعالیت ناظران، مسئولان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از وزرات کشور و شورای نگهبان باید باید بر اساس قانون و دین اسلام باشد.
وی با بیان این که انتخابات محل معامله و کاسبی نیست، تاکید کرد: انتخابات باید باید براساس مصلحت جامعه، افراد و مردم برگزار شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: علت این که در انتخابات مشکل و مساله ای ایجاد می شود، رعایت نکردن قانون است.
نمازی ابراز امیدواری کرد نامزدها، هواداران و دست اندرکاران برگزاری انتخابات به مُر قانون عمل کنند.
وی با بیان این که میز و صندلی ها، پست و مقام ها و جایگاه ها برای رئیس جمهوری، وزیران، استانداران، فرمانداران، نمایندگان مجلس و مدیران همواره گذراست، افزود: باید همه ضمن مراقبت و هوشیاری به قانون عمل کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آرزوی امام راحل و رهبر معظم انقلاب در انتخابات را اجرای مُر قانون برشمرد و گفت: وای بر کسی که برای رای آوردن، دیگران را زیر سوال ببرد.
وی با تاکید بر رعایت «فقه انتخابات» ، «قانون انتخابات» و «اخلاق انتخابات»، یادآور شد: قوم وخویشی، روابط، مزد دادن، بهانه جویی، هزینه کردن و سور دادن نمی تواند وظیفه شرعی را انجام دهد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت امسال در سراسر کشور برگزار می شود.
امام جمعه کاشان هم چنین با اشاره به پنجم رجب، مبعث حضرت رسول اکرم (ص) اظهارکرد: بعثت بزرگترین عطیه و نعمت الهی برای بشریت است.
وی هم چنین تصریح کرد: پیام بعثت پاکسازی نفوس و جان انسان هاست و هرچه مرتبه ایمان و تقوا در جان انسان ها تقویت شود، آرام آرام ادعا، خودبینی و خودمحوری کاسته می شود.
خطیب نماز جمعه کاشان با تاکید بر محبت و دوستی در زندگی های مشترک، گفت: عامل ثبات، استقرار و تداوم خانواده، محبت و گذشت در زندگی است.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.