به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد گفت: به دنبال حمله سه قلاده سگ به پسر بچه‌ای 8 ساله ساکن منطقه امیرآباد شهر نجف آباد در هفته گذشته که دچار پارگی و جدا شدن پوست ناحیه سر شده بود، کارشناسان این شبکه به محل اعزام شدند.

محمد مهدی حسن پور با اشاره به احتمال هار بودن این سگ‌ها اظهار داشت: ماموران شهرداری سگ‌ها را معدوم  و کارشناسان شبکه دامپزشکی محل را ضد عفونی و پس از دفن بهداشتی لاشه‌ها، از مغز سگ تلف شده برای انجام آزمایش‌های تشخیصی و ارسال به مرکز تشخیص هاری انستیتو پاستور ایران نمونه برداری کردند.

وی افزود: سگ‌های صاحبدار منطقه هم واکسیناسیون و برای تفکیک با سگ‌های ولگرد به صورت همزمان قلاده گذاری می‌شوند.

کاهش 60 درصدی ابتلا به بیماری سالک در اردستان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، فرماندار اردستان گفت: تعداد مبتلایان به بیماری سالک پارسال در مقایسه سال قبل از آن 60 درصد کاهش داشته است.

علیرضا غیور پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با بیان اینکه در سال 94 در اردستان 82 مورد ابتلا به بیماری سالک ثبت شده بود، اظهار داشت: سال گذشته این تعداد به 31 نفر کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه 32 هزار و 279 نفر از جمعیت این شهرستان در مناطق پرخطر زندگی میکنند، افزود: 73 کانون بیماری سالک در اردستان شناسایی شده است.

فرماندار اردستان به سم پاشی 110 روزه با بکارگیری 231 نفر روز در مناطق شناسایی شده بیماری سالک سال گذشته در این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت برای مقابله با این بیماری بیش از هزار قلم دافع حشرات به همین منظور توزیع شده است.

غیور همچنین گفت: به منظور مقابله با بیماری سالک امسال بیش از یک میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار لازم داریم.

 وی به اجرای مرجله نخست واکسیناسیون خوراکی فلج اطفال از 19 تا 21 فروردین در شهرستان اردستان هم اشاره کرد و افزود: مرحله دوم اجرای طرح ویژه کودکان زیر پنج سال غیر ایرانی و مناطق زیر پوشش سیار از 23 اردیبهشت آغاز می‌شود و به مدت دو روز در مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت شهرستان ادامه دارد.

بزرگترین پرچم کشور در اصفهان به اهتزاز در آمد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان گفت: بزرگترین پرچم کشور در میدان استقلال شهر اصفهان به اهتزاز درآمد.

محمد رضا برکت با بیان اینکه این پرچم به ارتفاع 75 متر برای زیباسازی فضای شهری در این میدان نصب شد، اظهار داشت: پرچم نصب شده در این میدان جلوه‌ای زیبا از نماد جمهوری اسلامی ایران را در ورودی شهر اصفهان به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: مجموعه پل‌های میدان استقلال شامل چندین پل و خود میدان اصلی است و با ساخت این پل سرعت و ایمنی عبور و مرور در محور خمینی شهر و اصفهان به تهران افزایش می یابد.

حمایت از 131 یتیم زیرپوشش کمیته امداد منطقه 3 اصفهان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، رئیس کمیته امداد منطقه سه اصفهان گفت: 126 نفر از معتکفان مساجد شهر اصفهان حامی فرزندان یتیم زیرپوشش این نهاد در ایام البیض و در قالب طرح اکرام ایتام شدند.

احمدرضا رضایی اظهار داشت: سه هزار و 916 حامی و خیر برای حمایت از نیازمندان با کمیته امداد منطقه3 اصفهان همکاری می‌کنند.

وی افزود: حمایت این حامیان در زمینه فراهم کردن کمترین امکانات رفاهی ، تحصیلی و تامین کمک هزینه‌های درمان این تعداد از فرزندان مدد جوی کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد منطقه سه اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته 3300 خیر در طرح اکرام ایتام ثبت نام  کردند خاطر نشان کرد: 457 فرزند یتیم  زیرپوشش این اداره شامل این طرح هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622895
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.