به گزارش ایرنا، ابوالفضل معینی نژاد عصر روز سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این آران و بیدگل اظهار داشت: علیرغم بارندگی های انجام گرفته در این شهرستان در سال زراعی 96 - 95 ، هنوز این بارندگی ها در مقایسه با میانگین بلند مدت، بسیار نامطلوب است.
وی با بیان این که این وضعیت نامساعد حاکی از تداوم پدیده خشکسالی و بحران منابع تامین آب در این شهرستان است افزود: با توجه به حساسیت این موضوع باید اداره های متولی موضوع آب در شهرستان با جدیت بیشتر و با تدبیر و برنامه ریزی مناسب تر، طرح ها و برنامه های مدیریت مصرف آب در بخش های مختلف شرب، کشاورزی و صنعت را پیگیری و تسریع کند.
وی با تاکید بر لزوم توجیه بیشتر بهره برداران منابع آبی به ویژه کشاورزان گفت: باید تغییر الگوی کشت و شیوه آبیاری هر چه سریع تر در دستور کار قرار بگیرد.
فرماندار آران و بیدگل خاطرنشان کرد: برخورد قانونی با مالکان چاه های آب غیر مجاز، تغییر و تبدیل کاربری زمین چاه های کشاورزی کم بازده و غیر اقتصادی به فرصت های شغلی با نیاز آبی کم به ویژه در حوزه صنعت و گردشگری و هدایت کشاورزان و سرمایه گذاران به این سمت می تواند از جمله گام های موثر در جهت بهبود وضعیت منابع آبی شهرستان باشد.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.