الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** مسدود شدن تماس صوتی تلگرام در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت. محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت روز سه شنبه در باره علت مسدود شدن تلگرام صوتی گفت: این اقدام در خارج از دولت انجام شده و مسئولیت آن بر عهده دوستانی است که گفتند این کار باید صورت بگیرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اعلام کرد: مسدودسازی امکان تماس صوتی با پیام رسان تلگرام از سوی دادستانی کل کشور صورت گرفت و چرایی این کار را از مقام های قضایی پیگیری کنید. واعظی افزود: موافقت برای راه اندازی تلگرام صوتی از سوی ما انجام شد و پس از تماس تلگرام برای راه اندازی تلگرام صوتی و اخذ موافقت با همکاری اپراتورها، این امکان در کشور برقرار شد اما در روز های اخیر با دستور مقام قضایی مسدود شد.
*** تک رقمی شدن نرخ تورم کشور در دولت یازدهم از دیگر اخبار مورد توجه بود. به گفته منابع خبری، نرخ تورم ایران در کل سال 1395 تک رقمی شد و به زیر 10 درصد رسید.به این ترتیب در سال 1395 کمتر از 10 درصد از قدرت خرید پول کاهش پیدا می کند. تک رقمی کردن تورم یکی از دستاوردهای کلیدی دولت یازدهم است که در راس آن حسن روحانی قرار دارد. او یکی از شعارهای انتخاباتی اش در سال 1392 را کنترل تورم اعلام کرد و او و کابینه اش توانسته اند با سیاست هایی که در پیش گرفته اند بیش از 30 درصد از نرخ تورم را کاهش بدهند. آخرین بار که ایران نرخ تورم تک رقمی را تجربه کرد در سال 1369 بود و با نرخی 9 درصدی. این تنها نرخ تورم تک رقمی بوده است که در همه سال های پس از جنگ هشت ساله حاصل شده بود.
*** معرفی مازندران بعنوان باسوادترین استان کشور نیز مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار گرفت. مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت که بر اساس نتایج آخرین سرشماری کشور که در سال 95 انجام شد، مازندران بالاترین نرخ باسوادی کشور را دارد.قاسمی، نرخ باسوادی مازندران را به استناد نتایج سرشماری نفوس و مسکن 97.61 درصد اعلام کرد.
*** امضای نخستین توافقنامه ایمنی هسته ای بین ایران و اتحادیه اروپا نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود.کمیسیون اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که نخستین پروژه همکاری بین اتحادیه اروپا و ایران در زمینه ایمنی هسته ای در چارچوب برجام، امضا شد. ارزش این پروژه دو میلیون و 500 هزار یورو تخمین زده شده و هدف آن تقویت توانمندی های مرکز نظام ایمنی هسته ای ایران است.
*** رنگ آمیزی نخستین بوئینگ خریداری شده برای ایران ایر برای تحویل آن به ایران و آمادگی بانک ملی ایران در لندن برای ارائه خدمات بانکی و کارگزاری با اتصال به سیستم تسویه یورو نیز از دیگر اخبار سراسری مورد توجه بود.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی اصفهان:
*** رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اصفهان و پرواز هواپیماهای جنگی در این برنامه از اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. در این برنامه، مانور هواپیماهای جنگی از پایگاه هشتم شکاری اصفهان انجام و سامانه های موشکی اس 300 و اس 200 به نمایش درآمد. همچنین تعدادی از جنگنده های اف 14 و اف 7 از پایگاه هشتم شکاری شهید آقا بابایی اصفهان برای حضور در رژه تهران از اصفهان به تهران پرواز کردند.
*** حفاری در مسجد جامع اصفهان و اظهار بی اطلاعی میراث فرهنگی از آن نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. به گفته معاون میراث فرهنگی اصفهان، حفاری اداره برق اصفهان برای نصب دکل فشار قوی در حریم مسجد جامع عقیق اصفهان بدون اطلاع میراث فرهنگی انجام شده است. طاهری با بیان اینکه ساخت اتاقک پست برق فشار قوی از نظر ضوابط حریم فنی مشکلی ندارد، گفت: گلایه ما از اداره برق این بود که چرا این حفاری و ساخت بدون اطلاع میراث فرهنگی صورت گرفته است. مسجد جامع اصفهان از مهمترین و قدیمی‌ترین ابنیه مذهبی ایران و ثبت شده آثار ملی است.
گ/301/6027 ***
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.