به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، علی یزدانی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از شهرک‌های صنعتی کاشان ضمن اشاره به شعار امسال مبنی بر "اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال" اظهار داشت: با توجه به رسالت‌هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های تابعه آن به عهده گرفته در کل کشور 957 شهرک و ناحیه صنعتی داریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در 857 شهرک و ناحیه در قالب حق انتفاع زمین واگذار می‌کنیم، افزود: تصمیماتی که در سال جاری به طبع سیاست‌های در پیش گرفته اخذ می‌شود، در داخل شهرک‌ها 130هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.

یزدانی ضمن اشاره به افزایش یا عدم افزایش قیمت در شهرک‌ها و نواحی در کشور خاطرنشان کرد: هیچ افزایش قیمتی در شهرک‌ها و نواحی کشور به جز تعداد محدودی از شهرک های صنعتی به میزان نرخ تورم داریم و عدم افزایش قیمت در بیش از 600 شهرک و ناحیه در کشور نداریم.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: زمان اقساط به جهت پرداخت حق انتفاع تسهیل داده‌ایم و در برخی شهرک‌ها تا میزان 70 الی 80 درصد برای حمایت از سرمایه گذاری مشوق در نظر گرفته ایم و این مهم به مواردی همچون میزان اشتغال ایجاد شده، وسعت واحد صنعتی، دارا بودن سابقه ایثارگری و غیره بستگی دارد.

وی با بیان اینکه میزان جریمه واحدهای صنعتی در سال گذشته 400 میلیارد تومان بود، تصریح کرد: در مورد بخشودگی جرائم واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی به دلیل حمایت و مشوق از تولید کنندگان 80 الی 90 درصد از جریمه های آنان مشمول بخشودگی شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برخی اختیارات را به ادارات کل استان‌ها تفویض کردیم، ابراز داشت: در سال گذشته در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی بیش از 1100 بنگاه کاملا تعطیل را به چرخه تولید برگرداندیم و در طول 3.5 گذشته بیش از 3400 بنگاه تعطیل در داخل شهرک های صنعتی را به چرخه تولید بازگرداندیم.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: در سال قبل بیش از 4030 قرارداد جدید به جهت سرمایه گذاری منعقد کردیم و در سال جاری پیش بینی می‌کنیم بیش از 4500 قراداد منعقد کنیم که رشد 12 درصدی را نشان می‌دهد و به طبع آن استقبال از سرمایه گذار افزایش 19 درصدی داشته است.

یزدانی تاکید کرد: بیش از 60هزار طرح صنعتی در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی وجود دارد و طرح صنعتی به معنای جواز تاسیس بنگاه اقتصادی است که بالغ بر 14هزار مورد از آن‌ها پیشرفت فیزیکی بیش از 51 درصد داشته‌اند که اشتغالی که برای این مجموعه پیش بینی شده است، بالغ بر 454هزار اشتغال جدید است.

وی گفت: 40هزار بنگاه صنعتی در رشته‌های مختلف در شهرک‌های صنعتی مشغول به فعالیت هستند و شهرک صنعتی امیرکبیر در کاشان که در دو فاز است، بسیاری از واحدها در آن مشغول به فعالیت هستند و تعطیلی بنگاه ها از این جهت که تکنولوژی قدیمی داشته و یا بازار لازم را ندارد، تعطیل شدند که با بررسی های صورت گرفته 60 درصد بنگاه‌ها به دلیل نقدینگی تعطیل شده‌است.

یزدانی با بیان اینکه همه اختیارات به جهت تسهیل بخشی به استان‌ها تفویض شده است، افزود: 13280 بنگاه با بانک‌ها قرارداد بسته و تسهیلات دریافت کردند و میزان تسهیلات دریافتی آن‌ها به 9500میلیارد تومان می‌رسد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621530
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.