به گزارش ایرنا، علی یزدانی روز سه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان آران و بیدگل در محل هیات امنای شهرک صنعتی سلیمان صباحی افزود: در حوزه اصناف هم برنامه ریزی برای اشتغال جدید بیش از 300 هزار نفر پیش بینی شده است که اگر با برنامه ریزی انجام شده 50 درصد بنگاه های تولیدی و صنفی هر کدام با تسهیل فرآیندها یک شغل جدید ایجاد کنند تمام این تعهدات اشتغال محقق خواهد شد.
وی تصریح کرد: در سال 96 که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب با نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مزین شده است باید همه درجهت بهبود وضعیت تولید و ایجاد اشتغال بیش از گذشته تلاش کنیم.
وی با تاکید بر ادامه اجرای برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی در سال 96 افزود: باید بسترهای لازم را جهت حضور سرمایه‌ گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق فراهم کنیم.
یزدانی تصریح کرد: برنامه های گسترده ای در سال جاری جهت تحرک و تسریع در حوزه اشتغال و تولید توسط دولت تدارک دیده شده است که وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیاست های لازم را تدوین کرده است.
وی با بیان این که در دولت یازدهم اقدام های گسترده و بی صدا در حوزه تولید و اشتغال در حال انجام است گفت: در همین ماه جاری فقط 10 تصفیه خانه با ظرفیت بسیار بالا در شهرک های صنعتی به بهره برداری رسید و اقدام های اساسی دیگری در حال انجام است.
وی با اشاره به این که در شرایط فعلی با تعداد زیادی از بیکاران تحصیل کرده مواجه هستیم اظهار داشت: باید سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد توجه همه از مردم و سرمایه گذاران گرفته تا دولتمردان، قوه قضاییه و صدا و سیما قرار گیرد و همه، تمام تلاش خود را برای اجرای آن بکار بندند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و رئیس شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان در سفر یک روزه به شهرستان آران و بیدگل ضمن بازدید از شهرک های صنعتی در جلسه مشترکی با صاحبان صنایع این شهرستان به بررسی مشکلات در حوزه تولید و اشتغال پرداختند.
شهرستان آران و بیدگل با تولید 45 میلیون متر مربع فرش ماشینی که 50 درصد تولید فرش ماشینی کشور را تشکیل می دهد رتبه نخست تولید فرش کشور را داراست.
مرکز شهرستان آران و بیدگل با 600 کارخانه فرش ماشینی و 100 هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.