به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان روز سه شنبه اعلام کرد: ایجاد محیطی مناسب به منظور تبادل نظر و ارائه آخرین دستاوردهای علمی پژوهشگران و دست اندرکاران در زمینه بینایی ماشین و پردازش تصویر از اهداف برگزاری دهمین کنفرانس بینایی ماشین و پردازش تصویر ایران است.
بینائی کامپیوتر سه بعدی، پردازش تصاویر عمق، تحلیل ویدئو و شناسائی واقعه، شناسائی فعالیت، یادگیری عمیق در بینایی کامپیوتر، استفاده از روش های آماری و یادگیری ماشین در بینایی کامپیوتر، بیومتریک، پردازش تصاویر پزشکی و نهان نگاری در تصویر و ویدئو، از محورهای این کنفرانس است.
از دیگرمحورهای کنفرانس مذکور نیزمی توان به فشرده سازی، حرکت و ردگیری، سخت افزارهای بینائی ماشین و پردازش تصویر، پردازش و شناسائی اسناد، بازیابی تصویر و ویدئو، تصویر و ویدئو کاوی، کاربردهای بینائی ماشین و موضوعات مرتبط با بینایی ماشین و پردازش تصویر، اشاره کرد.
دبیر اجرایی این کنفرانس ملی گفت: پس از 9 دوره برگزاری موفق کنفرانس بینایی ماشین و پردازش تصویر ایران، دهمین دوره این کنفرانس توسط دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان و انجمن بینایی ماشین و پردازش تصویر ایران آذرماه سالجاری برگزار می شود.
دکتر مازیار پالهنگ، مهلت ارسال مقاله را اول مرداد سالجاری اعلام کرد و افزود: مهلت ارائه پیشنهاد جهت برگزاری کارگاه های آموزشی تا اول شهریورماه سالجاری است.
علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت این کنفرانس به نشانی http://mvip2017.iut.ac.ir/fa مراجعه کنند.
بینایی ماشینی (Machine vision) شامل استفاده از حسگرها برای دریافت سیگنال‌هایی که تشکیل دهنده تصویر یک شیء هستند که توسط رایانه یا سایر وسایل پردازش سیگنال برای تفسیر و تحلیل سیگنال‌های دریافت شده از قطعه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این فناوری به عنوان یک ابزار مهندسی در ابزارهای دیجیتال و در شبکه‌های کامپیوتری برای کنترل ابزارهای صنعتی دیگر از قبیل بازوهای روبات و یا خارج کردن تجهیزات معیوب به کار می‌رود.
در واقع بینایی ماشین شاخه‌ای از علم مهندسی است که با رشته‌های علوم کامپیوتری، نورشناسی، مهندسی مکانیک و اتوماسیون صنعتی ارتباط دارد. یکی از مهمترین کاربردهای آن در بازبینی و بررسی کالاهای صنعتی از جمله نیمه هادی ها، اتومبیل‌ها، مواد خوراکی و دارو است.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.