ناصر طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون حفاری در پشت گنبد خواجه نظام الملک مسجد جامع عتیق اصفهان اظهار داشت: پست برق فشار قوی در حریم مسجد جامع عقیق توسط اداره برق صورت گرفته که اتاقکی را در این حریم ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه ساخت اتاقک پست برق فشار قوی از منظر ضوابط حریم فنی مشکلی ندارد، گفت: گلایه ما از اداره برق این بوده که چرا این حفاری و ساخت بدون اطلاع میراث فرهنگی صورت گرفته است.

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه حفاری در حریم مسجد جامع سبب آسیب به کف‌سازی‌های گذر مسجد شده است، تصریح کرد: گذر حریم مسجد جامع توسط سازمان نوسازی و بهسازی کف‌سازی آجری شده بود که اداره برق برای عبور کابل‌های برق، حفاری را در این حریم انجام داده که این اقدام سبب تخریب کف‌سازی حریم مسجد شده است.

وی پیرامون ضوابط ساخت‌وساز در حریم ابنیه تاریخی گفت: یکی از ضوابط ساخت و ساخت در حریم آثار تاریخی ارتفاع یک طبقه‌ای سازه و استفاده از مصالح سنتی و نمای آجری است که اتاقک ساخته شده توسط اداره برق تمام این ضوابط را رعایت کرده است.

طاهری با بیان اینکه یگان حفاظت میراث فرهنگی در محل مسجد جامع عقیق اصفهان مستقر هستند، اضافه کرد: نامه اعتراض میراث فرهنگی مبنی بر ساخت این اتاقک در حریم تاریخی مسجد بدون اطلاع میراث فرهنگی به شهرداری و اداره برق ارسال شده است که هنوز جوابی دریافت نشده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620308
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.