الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** گزارشی با عنوان 'آنچه رییس‌جمهور در عسلویه و پارس جنوبی افتتاح نکرد' در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت. دکتر روحانی روز یکشنبه 6 فاز پارس جنوبی به ارزش 19 میلیارد دلار و 4 طرح پتروشیمی عظیم را در منطقه پارس جنوبی و عسلویه افتتاح کرد اما رییس جمهور حاضر به افتتاح 2 طرح بزرگ پتروشیمی دیگر بنام پردیس 3 و متانول کاوه بعنوان بزرگترین واحد متانول دنیا نشد. دلیل این امر تاکید رییس جمهور به افتتاح طرح هایی است که صد درصد به بهره برداری رسیده اند. پتروشیمی پردیس 3 و متانول کاوه تقریبا در آستانه بهره برداری اند. فقط تا 20 روز دیگر!
*** طرح علی مطهری در باره رادیو و تلویزیون خصوصی نیز از جمله اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف رادیو و تلویزیون خصوصی در طرح جدید نحوه اداره صدا و سیما خبر داد.به گفته مطهری، طرح مذکور شامل اداره و نظارت بر صدا و سیماست و تکلیف رئیس رسانه ملی، شورای نظارت بر صدا و سیما، برخی روابط مالی، رادیو و تلویزیون خصوصی و غیره را مشخص کرده است.
*** معرفی ایران بعنوان ارزان ترین مقصد گردشگری در جهان نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. مجمع جهانی اقتصاد در تازه ترین گزارش خود، رتبه نخست ارزانترین کشور جهان بلحاظ هزینه برای گردشگری را به ایران اختصاص داد. بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران بلحاظ رقابت‌پذیری قیمت در صنعت گردشگری و مسافرت در جایگاه نخست جهان قرار گرفته و بعداز آن مصر و مالزی هستند.
*** تعطیلی فرودگاه های تهران در صبح سه شنبه 29 فروردین بدلیل همزمانی با برنامه رژه ارتش و پاسخ وکیل بقایی به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه نیز از دیگر اخبار سراسری مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی اصفهان:
*** کلاهبرداری یک زن از قرض الحسنه خانوادگی در اصفهان از جمله اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. به گفته رئیس پلیس آگاهی اصفهان، یک فقره کلاهبرداری دو میلیارد تومانی توسط یک زن با عنوان قرض‌الحسنه خانوادگی صورت گرفته و فرد متهم متواری شده بود که با زحمات فراوان کارگاهان پلیس، این فرد دستگیر شد. سرهنگ خسروی افزود: قرض‌الحسنه خانوادگی نباید از حیطه چند خانواده فراتر رود و درصورتی‌که میزان نقدینگی آن زیاد گسترش پیدا کرد باید طبق قانون مجوزهای لازم را از بانک مرکزی اخذ کند.
*** ارسال 16 هزار بسته مواد غذایی از سوی هلال احمر اصفهان برای سیل زدگان آذربایجان و مجهز شدن پارکینگ های اصفهان به پارکینگ دوچرخه برای استفاده شهروندان از دوچرخه پس از پارک کردن خودروی خود، از دیگر اخبار محلی مورد توجه بود.
گ/301/6027 ***
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.