علیرضا مرزبان روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: 60 درصد مدارس شهرستان تیران وکرون فرسوده است هر ساله تعدادی از آن ها از وضعیت قابل استفاده خارج و در فهرست مدارس تخریبی قرار می گیرند که باید این مدارس تخریب و ساختمان جدید جایگزین ساختمان فعلی آن ها شود.
وی بیان کرد: در سال تحصیلی آینده به دلیل رشد جمعیت، نبودمدرسه در شهرک های مسکن مهر، اجرای تفکیک جنسیتی در مدارس روستایی و تخریب تعدادی ازمدارس با چالش کمبود مدرسه در شهرستان تیران و کرون روبرومی شویم.
مدیر آموزش و پرورش تیران وکرون افزود: با دو نوبته کردن مدارس ابتدایی بخشی از کمبود فضای آموزشی شهرستان رفع می شود اما برای رفع این مشکل نیازمند مشارکت خیران در احداث مدارس است.
وی کاهش نیروی انسانی و بازنشستگی برخی از معلمان در سال جاری را نیز از دیگر چالش های پیش روی آموزش و پرورش دانست و گفت: در گذشته باید برنامه ریزی برای شرایط فعلی در تامین نیروی انسانی و احداث مدارس و بهبود فضاهای آموزشی صورت می گرفت تا در حال حاضر با چنین بحران هایی روبرو نباشیم.
مرزبان خاطرنشان کرد: فرمانداری و آموزش و پرورش شهرستان به دنبال جلب نظر خیران برای احداث مدرسه و همچنین راه اندازی مدارس بسته های حمایتی هستیم تا اینکه روند آموزشی با مشکل روبرونشود.
شهرستان تیران و کرون در 45کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
این شهرستان دارای بیش از 100 باب مدرسه و بیش از 11 هزار دانش آموز است و هزار معلم در این مدارس فعالیت می کنند.
7131 / 6022 خبرنگار : مهدی زاده - انتشار : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.