به گزارش ایرنا، هادی فرجوند شامگاه یکشنبه در دیدار با استاندار اصفهان افزود: کشور کنیا عضو جامعه اقتصادی شرق آفریقاست و ظرفیت خوبی برای صدور کالاها و خدمات فنی و مهندسی ایران دارد.
وی اظهار کرد: هم اکنون دولت کنیا مشغول توسعه زیرساخت هاست و بسیاری از کشورها از جمله اروپایی ها، چینی ها و ترک ها در این کشور در حال سرمایه گذاری هستند.
وی به بازرگانان ایرانی توصیه کرد که در زمینه اقلام صنعتی، ماشین آلات کشاورزی، صنایع کاشی و سرامیک ، دارو و تجهیزات پزشکی در این کشور ورود و سرمایه گذاری کنند.
فرجوند همچنین از تجار و صاحبان صنایع درایران خواست تا سفری مطالعاتی برای بررسی وضعیت سرمایه گذاری به کشور کنیا داشته باشند.
سفیر ایران در کنیا افزود: هم اکنون درآمد عمده این کشور از راه گردشگری و صادرات محصولات کشاورزی از جمله چای و قهوه است.
وی همچنین با اشاره به اینکه معادن کنیا دست نخورده و بکر باقی مانده است گفـت: این بخش نیز بستری برای ورود سرمایه گذاران ایرانی به کنیاست.
استاندار اصفهان نیز در این دیداربا اشاره به جایگاه خاص این استان دربخش صنعت، کشاورزی، دانشگاهی و بسیاری بخش های دیگر گفت: این استان آمادگی کامل برای سرمایه گذاری در کشورهای مختلف از جمله کنیا را دارد.
رسول زرگر پور افزود: استان اصفهان هم به لحاظ بلوغ فرهنگی و هم از نظر بلوغ سیاسی نسبت به استان های دیگر برخوردار محسوب می شود.
وی با اشاره به تحولات رخ داده در بخش های مختلف پس از برجام گفت: دراین مدت 100 هیات اقتصادی به استان اصفهان سفر کردند.
وی رونق گردشگری در اصفهان را از جمله دستاوردهای برجام برشمرد و افزود: آمار گردشگران خارجی به این استان در دولت یازدهم به چهار برابر رسیده است.
وی به فعالیت و ارتباط خوب اتاق بازرگانی اصفهان با کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت: بیش از 80 تا 90 هیات سیاسی و اقتصادی در سه ساله اخیر به استان اصفهان سفر کرده اند.
کشور کنیا در منطقه راهبردی در شرق آفریقا قرار دارد و نقش دروازه شرق و مرکز آفریقا را ایفا می کند.
با انعقاد قراددادهایی از سوی جامعه اقتصادی شرق آفریقا با کشورهای عضو پیمان «کومسا» و «سارک»، بازار در دسترس کنیا به 600 میلیون نفر می رسد.
رشد واقعی تولید ناخالص داخلی کنیا به طور متوسط در هفت سال گذشته بیش از پنج درصد بوده است.
هم اکنون میزان صادرات مستقیم ایران به کنیا 42 میلیون دلار در سال است.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.