بابک صادقیان در گفت‏وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: این ایستگاه‌‏ها امروز میانگین شاخص کیفی هوا را در اصفهان 121 (AQI) و به معنی ناسالم بودن برای گروه‏های حساس از جمله بیماران قلبی- ریوی، کودکان و زنان باردار نشان دادند.

وی افزود: بر این اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های میدان احمد آباد اصفهان 124، بلوار دانشگاه 114، خیابان رودکی 119، میدان امام حسین 117، چهارباغ خواجو 116و بزرگراه شهید خرازی 138 (AQI) ثبت شده است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‏‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خاطرنشان کرد: میانگین شاخص کیفی هوا امروز در اصفهان برای ششمین روز متوالی برای گروه‏‌های حساس ناسالم نشان داده می‏‌شود.

وی گفت: براساس گزارش ثبت شده در ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، امروز در دیگر شهرهای استان اصفهان از جمله خمینی شهر، شاهین شهر، مبارکه، کاشان، سگزی و نجف آباد هوا برای گروههای حساس ناسالم است.

به گزارش تسنیم، شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از 10 میکرومتر و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

این شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 618282
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.