فرمانده نجات در ارتفاع و کوهستان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه در ساعت 18 و 32 دقیقه روز گذشته به سامانه 125 اعلام شد که نیروهای تخصصی امداد و نجات در ارتفاع و کوهستان به محل اعزام شدند.
آتش یار رحمان ستایش افزود: هیچ فردی شاهد لحظه سقوط وی نبود و به دلیل ضربه شدید به سر در دم جان باخته بود.
وی با بیان اینکه در مرحله اول عملیات، تجسس تیم امداد و نجات از کنار آبشار به مسیر مرعشی آغاز شد ادامه داد: پس از دقایقی جسد شخص مذکر حدود 50 ساله در این محل یافت شد.
وی بیان کرد: تیم عملیاتی در مرحله دوم، شخص فوت شده را با رعایت تمام موارد ایمنی و با ایجاد کارگاه های عملیاتی و استفاده از طناب و برانکارد به پایین کوه منتقل کردند و به عوامل انتظامی تحویل داده شد.
فرمانده نجات در ارتفاع و کوهستان سازمان آتش نشانی اصفهان گفت: سازمان آتش نشانی به کمک شهرداری منطقه پنج و مدیریت کوه صفه تمام نقاط کوه صفه ایمن سازی، تابلوزنی و طناب کشی شده است که شهروندان باید با رعایت نکات ایمنی و علائم موجود در مسیر نسبت به صعود از کوه اقدام کنند.
وی به شهروندان و کوهنوردان توصیه کرد: با تجهیزات کامل کوهنوردی، آب و مواد غذایی کافی، اطلاع رسانی به نزدیکان یا یک فرد درخصوص مسیر صعود خود و نیز صعود به صورت تیمی اقدام به کوهنوردی و کوه پیمایی کنند.
هشتم تیرماه سال گذشته آتش نشانان اصفهان پس از سه ساعت عملیات 2 کوهنورد 26 و 60 ساله که در دو مسیر متفاوت در حال صعود به این کوه بودند و بر اثر از دست دادن تعادل خود به پایین سقوط کردند را نجات داده بودند.
کوه صفه یکی از تفرجگاه های اصلی مردم اصفهان در جنوب این کلان شهر بشمار می آید اما در چند سال اخیر، حوادث و سقوط هایی به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی کوهنوردی در این محل روی داده است.
ت/ 7135 / 6022 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.