روزنامه 'اصفهان امروز ' در مطلبی با نگاهی به اولویت های اقتصادی اصفهان در سال 96 نوشت: نیاز است اولویت های اقتصادی اصفهان دسته بندی شوند تا با دقت و ریزبینی بیشتری بتوان نسبت به بررسی و اجرایی کردن آنها حرکت کرد.
این روزنامه در ادامه این مطلب می افزاید: به نظر می رسد اصلی ترین اولویت اقتصادی استان اصفهان در سال 96 احیای رودخانه زاینده رود باشد، رودخانه ای که نقش بی بدیلی در توسعه اقتصادی اصفهان ایفا می کند .
نقش زاینده رود در کشاورزی، صنایع، معادن، گردشگری، شرایط آب و هوایی و دیگر بخش های اقتصادی انکار ناپذیر است ، لذا انتظار می رود مسئولان استان در سال 96 با جدیت و همدلی بیشتری نسبت به احیای دائمی این شریان حیاتی در استان قدم بردارند.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان نوشت: نرخ کرایه تاکسی های اصفهان در سال 96 هنوز به تصویب نهایی نرسیده و هیچگونه افزایشی نداشته است و چنانچه رانندگان تاکسی اقدام به افزایش خودسرانه و غیرقانونی کرایه ها کنند، با آنها برخورد قانونی انجام می شود.
حسین جعفری افزود: کرایه تاکسی های شهر اصفهان به زودی افزایش می یابد اما این اطمینان را به شهروندان می دهم که نرخ کرایه تاکسی ها متناسب با تورم تعیین شود.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس حوزه هنری نوشت: اصفهان در زمینه معرفی اسوه ها به ویژه حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس کمتر فعالیت هنری انجام داده و این در حال است که نقش اصفهانی ها در دفاع مقدس فراموش ناشدنی است.
محسن مومنی شریف در نشستی با هنرمندان اصفهانی افزود: انقلاب اسلامی در کنار تمامی دستاوردها در پیشرفت زمینه های مختلف هنری در کشور بسیار موثر بوده است.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی به نقل از رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از آمادگی شرکت های پیمانکاری استان اصفهان در بازسازی زیرساخت های اقتصادی سوریه خبر داد و نوشت: استان اصفهان صنعتی ترین استان کشور ایران است که می تواند در بازسازی سوریه پس از جنگ نقش مهمی ایفا کند.
سید عبدالوهاب سهل آبادی در دیدار با مدیر عامل شرکت نحاسی سوریه افزود: ایران و سوریه دارای روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بسیار نزدیکند و می تواند این روابط در دوران بازسازی سوریه وارد مرحله جدیدی شود.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان نوشت: خودروهایی که در سن فرسودگی باشند برابر مصوبه هیئت وزیران حق تردد در کلانشهرها را ندارند و مبلغ 50 هزار تومان به ازای هر مورد ترددشان اعمال قانون می شوند.
سرهنگ ابوالقاسم چلمقانی با اشاره به سن فرسودگی خودروها افزود: سواری های شخصی که از سال تولید آنها 20 سال گذشته باشد در سن فرسودگی قرار می گیرند و سواری های دولتی 15 سال، سواری های تاکسی و کار ده سال، مینی بوس 15 سال، اتوبوس درون شهری 10 سال، اتوبوس برون شهری 15 سال، کامیون های کشنده 25 سال، وانت ها 15 سال، موتورسیکلت ده سال و سایر وسایل نقلیه باربری و مسافربری 25 سال است که به استناد بند (ج) ماده 14 و تبصره ذیل آن هیئت وزیران سن فرسودگی خودروها مشخص شدند.
روزنامه 'اصفهان زیبا' هم در مطلبی با انتخاب تیتر ' رانندگان جوان فرمان های لرزان' به نقل از رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان نوشت: نتایج برخورد پلیس راهور استان با رانندگان متخلف در سال گذشته نشان می دهد، بیش از چهار هزار و 207 نفر بدون گواهینامه رانندگی کرده اند ؛ البته این آمار همه رانندگان فاقد گواهینامه در اصفهان نیست و شمار افراد بدون مجوز رانندگی، از این عددد نیز فراتر می رود.
سرهنگ رضا رضایی با بیان اینکه تمامی خاطیان به دادگاه معرفی شدند افزود: این رانندگان عمدتا 18 سال دارند و پلیس تا پایان مراحل دریافت گواهینامه بر این رانندگان نظارت می کند.
این روزنامه در مطلب دیگری با انتخاب تیتر آخرین بازمانده خیابان های مرکزی زیر پای خودروها نوشت: آخرین بازمانده خیابان های مرکزی اصفهان که به نام آیت الله خراسانی نامگذاری شده است، در نزدیکی های خط پایان قرار دارد و به زودی زیر پای خودروها قرار می گیرد.
این روزنامه در ادامه این مطلب می افزاید: با بهره برداری از این خیابان که در امتداد خیابان فرشادی قرار دارد، معضلات ترافیکی محدوده مرکزی اصفهان که مقصد سفرهای پزشکی و گردشگری بسیار است ، حل خواهد شد.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی با بررسی اتفاق مهم انتخاباتی اصفهان با انتخاب تیتر 'انصراف زودهنگام' نوشت: حمید رسایی انصراف خود را از کاندیداتوری میان دوره ای شهر اصفهان در مجلس دهم اعلام کرد.
این روزنامه می افزاید: رسایی که سال گذشته در انتخابات مجلس دهم در حوزه تهران رد صلاحیت شده بود، چندماه قبل برای کاندیداتوری پنجمین نماینده اصفهان( جایگزین مینو خالقی) اعلام آمادگی کرده بود با این حال او دیروز انصراف خود را آن هم به دلیل جلوگیری از تشتت آراء در بین نیروهای انقلابی شهر اصفهان اعلام کرد.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نوشت: برای برگزاری حراج بزرگ اصفهان و اینکه چه زمانی برگزار شود در حال رایزنی هستیم .
حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی با بیان اینکه این حراج با اولویت آثار هنری اصفهانی برگزار می شود افزود: نظرات هنرمندان اصفهان به این شکل بوده که تنها آثار هنرمندان اصفهانی باشد و برخی ها نیز با این نظر مخالفت کرده اند و قرار شد آثار ایرانی با اولویت آثار هنرمندان اصفهانی باشد، اما در حراج های بعدی از هنرمندان بین المللی نیز استفاده می شود.
روزنامه 'سیمای شهر' هم در مطلبی به نقل از مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان نوشت: همه ساله پس از تعطیلات نوروز گردشگرانی از سراسر جهان به اصفهان می آیند که اوج این سفرها تا ابتدای خرداد است.
کامران هارونی افزود: در نوروز امسال 10 هزار و 600 گردشگر در هتل های استان اصفهان ساکن شدند و تا نیمه فروردین هم 16 هزار و 500 گردشگر خارجی از بناهای تاریخی استان دیدن کردند.
وی افزود: تعداد گردشگرانی که اصفهان را انتخاب کردند امسال 11 درصد افزایش یافته است که بیشتر از کشورهای آلمان، فرانسه و عراق هستند.
گ 7150/ 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.