حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی، اظهار داشت: امسال در مجموع ۸۴ هزار و ۶۰۰ نفر در مراسم اعتکاف در اصفهان شرکت کردند که از این میان ۵۷ هزار و ۶۲۲ نفر از بانوان بودند.

وی با بیان اینکه همچنین ۲۶ هزار و ۹۷۸ نفر از آقایان در مراسم معنوی اعتکاف در اصفهان حضور یافتند، افزود: بدین ترتیب نسبت حضور خواهران در اعتکاف دو برابر آقایان بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه تعداد مساجد برگزار کننده مراسم اعتکاف در سطح استان از ۵۵۰ مسجد در سال گذشته به ۵۷۶ مسجد رسیده است، گفت: بدین ترتیب نسبت به سال گذشته تعداد خواهران معتکف هفت درصد و برادران ۴.۳ درصد رشد داشته است و در مجموع رشد بالای پنج درصدی معتکفین را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف در دین اسلام یک عبادت فردی برشمرده شده اما درسال‌های اخیر به شکل پدیده‌ای اجتماعی و جمعیتی بروز یافته است، تاکید کرد: بر این اساس ساماندهی اعتکاف به منظور پایداری این حرکت ارزشمند و برقراری نظم در محیط اجتماعی اعتکاف ضروری است و بر این اساس از اقدامات موثر و هدفمند ستاد اعتکاف استان اصفهان، راه اندازی سامانه جامع ثبت نام معتکفین بوده است.

حجت‌الاسلام اروجی پرداخت آنلاین، دسترسی لحظه به لحظه به آمار و اطلاعات مساجد، تهیه جدول توزیع فراوانی مساجد مجری اعتکاف در سطح استان و شهرستانها و امکان ارتباط مستمر با معتکفین از مزیت‌های سامانه جامع معتکفان برشمرد، ادامه داد: بدین ترتیب ثبت‌نام برای اعتکاف امسال هم به شکل دستی و هم اینترنتی انجام شد اما اسامی تمامی معتکفان در این سامانه جامع وارد شده است.

راه اندازی کانال عاکفین به منظور ارتباط مستمر با معتکفان در طول سال

وی با بیان اینکه همچنین کانال ارتباطی دو سویه توسط ستاد اعتکاف استان و به منظور تغذیه فکری و محتوایی و همچنین برقراری ارتباط مستمر با معتکفین در طول سال راه اندازی شده است، ابراز داشت: افراد می‌توانند کانال عاکفین را در پیام رسان کاملا ایرانی گپ با شناسه akefin@ مشاهده کرده و عضو آن شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف در ۱۶۰ مسجد استان، انتشار کتابچه بال پرواز ویژه معتکفین، اعزام مبلغ تخصصی و برپایی نمایشگاه با موضوع فضای مجازی در مساجد برگزار کننده اعتکاف از برنامه های سازمان برای مراسم اعتکاف امسال بود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 617325
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.