مرتضی قادری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا به آمار آموزش‌های این مرکز در سال 95 اشاره کرد و افزود: سال گذشته 16 هزار و 120 نفر ساعت آموزش ویژه کارکنان فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در قالب 9 منطقه آموزشی در سطح استان اصفهان برگزار شد.
وی با اشاره به افزایش 65 درصدی آموزش‌های تخصصی کارکنان درمقایسه با سال 94، افزود: دوره های آموزشی مذکور در قالب 3 عنوان ویژه پزشکان دیسپچ (پزشک اتاق فرمان اورژانس)، 10 عنوان ویژه تکنسین‌ها و 6 عنوان ویژه امدادگران برگزار شده است.
مسئول آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در سال 95 بیش از 50 هزار نفر- ساعت آموزش همگانی کمک‌های اولیه در استان اجرا شد که این میزان نسبت به سال گذشته 70 درصد رشد داشته است.
قادری خاطرنشان کرد: در خصوص آموزش‌ همگانی ، شهرستان‌های نجف‌آباد، شهرضا، لنجان، شاهین شهر و میمه و فریدن به ترتیب بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند.
وی اظهار کرد: در سال گذشته، بیش از 9 هزار نفر ساعت آموزش آکادمیک دانشگاهی اعم از تئوری و بالینی برای دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شامل رشته‌های پرستاری، فوریت‌های پزشکی و مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی برگزار شد که این میزان نیز نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.
مسئول آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان افزود: واحد آموزش مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان سال گذشته با همکاری واحد مدیریت بحران این مرکز، بیش از چهار هزار و 200 نفر ساعت آموزش مدیریت بحران ویژه کارکنان مراکز بهداشتی- درمانی را برگزار کرد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 5 پایگاه آموزشی در شهرستان اصفهان در زمینه آموزش بالینی نیروهای جدید با واحد آموزش همکاری داشتند ، تصریح کرد: در این مدت، 470 روز، کارآموزیِ 24 ساعته در این پایگاه‌ها انجام شد.
قادری یادآوری کرد: در سال 95 موفق شدیم بیش از 70 عنوان کتابِ جدید به مجموعه کتابخانه مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان اضافه کنیم که این کتاب‌ها در حوزه‌های تخصصی اورژانس و مدیریت بحران هستند.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، شرایط ادامه تحصیل در مقطع کاردانی فوریت‌های پزشکی بدون آزمون برای پرسنل عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان فراهم شد و 10 نفر از همکاران موفق شدند به این مقطع راه یابند و از ابتدای اجرای این طرح در سال 93، تاکنون 50 نفر ازکارکنان اورژانس به مقطع کاردانی فوریت‌های پزشکی راه یافته اند.
وی گفت: در سال 95 حدود 300 نفر از کارکنان جدید و شاغل، در آزمون علمی و عملیاتی سطح‌بندی فوریت‌های پزشکی شرکت کرده و گواهی سطح بندی خود را دریافت کرده ند.
اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان دارای 133 پایگاه شامل 67 پایگاه شهری و 65 پایگاه جاده ای و یک پایگاه هوایی است.
ت/7135 / 6022 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون – انتشار دهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.