به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم ' محسن آذر افروز ' پیش از خطبه‌ های نماز جمعه اصفهان طی سخنانی با گرامیداشت هفته ارتش افزود: ارتش در عرصه های هوایی، زمینی و دریایی با مجهز شدن به امکانات و تجهیزات پیشرفته و افزایش توانمندی های خود از آمادگی لازم برای مقابله با هر تهدیدی برخوردار است.
وی گفت: ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی به یک ارتش مکتبی، ولایتی، متدین، منظم و قوی تر از گذشته تبدیل شد و براساس فرامین رهبر معظم انقلاب، انجام وظیفه می کند.
فرمانده ارشد نظامی ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با اشاره به دسیسه های دشمنان برای انحلال ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با این وجود امام خمینی (ره) با صدور فرمان خود این توطئه را نقش بر آب کردند.
سرتیپ دوم آذر افروز تصریح کرد: آن روز که پای انقلاب و اسلام به میان آمد ارتش در کنار مردم وارد میدان شد و شجره انقلاب با خون خدمتگزاران ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح رشد یافت.
وی خاطرنشان کرد: امروز ملت ایران به دلیل پافشاری بر آرمان‌ها و اعتقادات خود با جبهه وسیعی از دشمنان روبرو است که نیروهای مسلح از جمله ارتش در دفاع از تمامیت کشور در برابر این دشمنان آمادگی کامل دارد.
فرمانده ارشد نظامی ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امروز نیروهای مسلح در کنار هم با تاسی به آموزه های فرهنگ اسلام و مکتب عاشورا تحت فرمان مرجع تقلید و فرمانده کل قوا آماده فداکاری برای حفظ ارزش های اسلام و انقلاب، حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور هستند.
سرتیپ آذرافروز با بیان اینکه ارتش در هشت سال دفاع مقدس، دوشادوش برادران خود در سپاه پاسداران، بسیج و جهاد سازندگی وارد میدان عمل شد، گفت: امروز نیز نیروی زمینی، نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه ساعات شبانه روز در حال حراست از کیان جمهوری اسلامی هستند.
وی با بیان اینکه ارتش در تمامی عرصه‌های اجتماعی به وصیت امام راحل عمل کرده است، گفت: کارکنان ارتش کاملا به مسائل سیاسی اشرافیت دارند اما هیچ وقت در بازی ‌های سیاسی وارد نشدند و در تمام صحنه ‌های سیاسی مانند راهپیمایی‌ها و انتخابات در کنار مردم حضور پرشور داشته و خواهند داشت.
فرمانده ارشد نظامی ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ارتش در انتخابات پیش‌رو حضور پرشور خواهد داشت.
وی با بیان اینکه ارتش مفتخر است که تحت زعامت رهبر معظم انقلاب به عنوان لنگرگاه ثبات منطقه قرار دارد، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با بومی سازی کلیه امکانات و تجهیزات خود، اقدام های ارزنده ‌ای در ساخت تجهیزات انجام داده و به خودکفایی رسیده است.
سرتیپ آذر افروز ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند 'یکی از خصوصیات ارتش پایبندی به مواضع دینی است'، بر این اساس ارتش در توافقات بین المللی گزینه ‌ای به جز عزت نمی ‌شناسد و امید به نصرت الهی دارد تا بیش از پیش حضور تعیین کننده ‌ای در معادلات منطقه همچون گذشته و حال داشته باشد.
وی با بیان اینکه ترقی ارتش ما مبتنی بر فضائل است، گفت: نیروهای مسلح ما آرمانی و عقیدتی وارد میدان می‌شوند، نیروهای مسلح مردمی هستند و برای مردم جانفشانی می‌کنند، افتخار می‌کنیم که فرمانده ما فرمانده کل قواست و این وجه تمایز ارتش ما با سایر ارتش‌های جهان است.
امام خمینی (ره ) بنیانگذار جمهوری اسلامی روز 29 فروردین را بواسطه حماسه آفرینی های دلاورمردان نیروی زمینی ارتش به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری کردند.
ت 7150 / 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.