مجتبی راعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خمینی‌شهر اظهار داشت: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی و ادارات شهرستان خمینی‌شهر در سال گذشته 99 درصد انجام شد که 3 هزار و 232 شغل ایجاد شد، جای تشکر از مسئولانی دارد که به موضوع اشتغال‌زایی در شهرستان اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

وی گفت: اعتبار پیش‌بینی‌شده در سال96 برای اشتغال‌زایی در شهرستان بالغ‌بر 380میلیون تومان است و اعتباراتی نیز در اختیار ستاد اشتغال استان به‌صورت شناور وجود دارد که در صورت جذب کامل اعتبار پیش‌بینی‌ شده و مبالغ مازادی نیز به شهرستان اختصاص پیدا می‌کند.

سرپرست فرمانداری خمینی‌شهر با بیان اینکه خمینی‌شهر چهارمین شهرستانی است که بیشترین اعتبار اشتغال استان اصفهان را به خود اختصاص داده، افزود: دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید تلاش برای جذب تسهیلات اختصاص داده‌شده در خصوص اشتغال را با سرعت پیگیری و کامل اخذ کنند تا بتوانیم از تسهیلات شناور نیز برای شهرستان بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: شعار سال با عنوان اقتصاد مقاومتی و تأکید رهبر معظم انقلاب براین امر که باید از تولید داخلی حمایت کنیم تا به اشتغال نیز کمک شود.

راعی تصریح کرد: اصل و هدف ما در مجموعه مدیریت شهرستان تحقق شعار سال96 است که از مسئولان شهرستان خواسته‌شده  نظرات و پیشنهاد‌ها خود را در خصوص رسیدن به این هدف مطرح و ارائه کنند.

وی ادامه داد: مبلغ 840 میلیون تومان به 168 نفر در قالب تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته پرداخت شد که تا حدودی اعتبار اختصاص داده‌شده به شهرستان کاملاً جذب شد.

سرپرست فرمانداری خمینی‌شهر افزود: اقتصاد مقاومتی سیاستی است که براساس آن با تکیه بر منابع داخلی می‌توان از تنگناها عبور کرد، این امر مستلزم فرهنگ سازی مناسب و حمایت از تولید کننده داخلی و استمرار بر خرید لوازم و تجهیزات بومی و داخلی به خصوص از سوی دستگاه‌های اجرایی و مدیران برای انجام امور اداری است.

وی با بیان اینکه قوانین امسال در جهت حمایت از تولید کنندگان و اشتغال جوانان خواهد بود، خاطرنشان کرد: کمیته تحقق شعار سال 96 در فرمانداری شهرستان خمینی شهر تشکیل خواهد شد، ادارات باید فعالیت کارآفرینان و کسانی در حوزه اشتغال‌زایی فعالیت می‌کنند را در جهت کمک و حمایت از آنان در امور اداری و فرآیندها سهولت بخشند و گزارش عملکرد در حوزه اشتغال را به این کمیته ویژه ارائه دهند، همچنین راهکارها برای تحقق شعار سال بررسی شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614758
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.