حجت‌الاسلام حسن بابایی ، در ارتباط با تعداد افراد ثبت‌نامی برای مراسم معنوی اعتکاف در اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال ثبت‌نام معتکفان اصفهانی هم به شکل دستی و هم به شکل الکترونیکی و از طریق سامانه اعتکاف انجام می‌شود، لازم است نام افراد ثبت‌نام شده به شیوه سنتی نیز وارد سامانه شود.

وی با بیان اینکه هنوز مراحل ثبتی در سامانه اعتکاف به پایان نرسیده است، افزود: در مجموع در کل استان اصفهان حدود ۱۰۰ هزار نفر برای اعتکاف ثبت‌نام کرده‌اند که در ۵۶۰ مسجد استان اصفهان مراسم معنوی اعتکاف را در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب به جا می‌آورند.

مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در شهرستان اصفهان نیز ۷۰ مسجد آماده پذیرش ۳۵ هزار نفر معتکف شده است، بیان داشت: امسال از همه مساجد خواستیم تا نام خود را در سامانه اعتکاف وارد کنند و برای برخی معتکفان که امکان دسترسی به اینترنت ندارند نیز امکان ثبت‌نام دستی وجود داشته است.

وی افزود: در شبکه اجتماعی «گپ» کانالی به نام عاکفین تدارک دیده شده است که نام تمام معتکفان در آن وارد می‌شوند تا در طول سال نیز پیام‌ها و محتواهای فرهنگی سازمان تبلیغات بهره ببرند.

حجت‌الاسلام بابایی ابراز داشت: همچنین هم‌زمان با سالروز وفات حضرت زیبنب (س) در روز ۱۵ رجب اعمال این روز معروف به «ام داوود» در مساجد اصفهان برگزار می‌شود که علاوه بر معتکفان عموم مردم می‌توانند از آنها بهره مند شوند.

 

۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612002
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.