به گزارش ایرنا، محورهای این همایش لیزرهای پر توان، بیناب نمایی لیزری، حسگرهای نوری و اپتیک است و همچنین در کنار آن کارگاه های آموزشی و نمایشگاه تخصصی با حضور نخبگان، اعضای هیات علمی، صنعتگران، محققان و دانشجویان حوزه اپتیک و لیزر برگزار می شود.
چهارمین همایش ملی مهندسی اپتیک و لیزر ایران شهریور 94 در دانشگاه صنعتی مالک اشتر در شاهین شهر اصفهان با همکاری سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (UNESCO) با توجه به سال جهانی نور و فناوری های نور پایه (2015) و با محور گرامیداشت ابن هیثم از دانشمندان برجسته دنیا در زمینه فیزیک و نور برگزار شد.
مهندسی اپتیک و لیزر (Optical engineering) علم مطالعه خواص نور است.
لیزر از پرتوهایی است که در موارد مختلفی مانند صنعت، پزشکی و هنر به کار گرفته می شود و بر اثر تقویت نور گسیل شده القایی به دست می آید.
این رشته نخستین بار در ایران در سال 1380 در دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان راه اندازی شد.
دانشگاه صنعتی مالک اشتر با هدف اجرای طرح‎های تحقیقاتی خاص ملی و آموزش و تربیت کارشناسان و کادر ویژه مورد نیاز صنایع و مراکز تحقیقاتی کشور در سال 1363 تأسیس شد.
این دانشگاه دارای رشته های مختلفی درزمینه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، برق و الکترونیک، علوم کاربردی، علوم و فناوری زیر دریا، مدیریت و فناوری های نرم، مکانیک و هوا فضا، مواد و فناوری های ساخت، مهندسی پدافند غیرعامل، شیمی، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع ، مهندسی مواد، فناوری های زیستی و علوم و فناوری دفاعی است.
این دانشگاه دارای دو پردیس در شاهین شهر اصفهان ( 20 کیلومتری شمال اصفهان ) و تهران است.
ت/3011/ 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.