به گزارش ایرنا، حمیدرضا مومنیان عصر روز یکشنبه در آئین رونمایی از پوستر اپرای آخرین درخت فرش در خانه تاریخی عامریها کاشان، اظهار کرد:
پاسخ افرادی که بی منطق و خشونت آمیز با دولت برخورد می کنند باید با صبوری، تحمل و خرد ورزی داده شود.
وی افزود: این در حالی است که کسانی که این اقدام ها را انجام می دهند، خودشان را مدعی مذهب و ولایت معرفی می کنند.
وی در ادامه با اشاره به این که موسیقی در کشور ایران ناجوانمردانه مورد تاخت و تاز قرار می گیرد تاکید کرد: با برخی بی خردی ها در حوزه فرهنگ روبرو هستیم.
مومنیان افزود: هنوز با جریان های کاسه داغ تر از آش و کسانی که جلوتر از حوزه فرهنگی، مذهبی و ولایتی مملکت حرکت می کنند، مواجه هستیم
فرماندار کاشان هم چنین به این افراد توصیه کرد کتاب رهبر معظم انقلاب با عنوان «مبانی فقهی موسیقی» را بخوانند و یا بیانات معظم له را در باب موسیقی مطالعه کنند.
وی با بیان این که اپرای آخرین درخت فرش کار بسیار ارزنده ای است، گفت: باید صبوری و بزرگ منشی هنرمندان کاشان را ستود تا آسیب ها فروکش کند.
مومنیان یادآور شد: در دوران گذار هستیم و هرچه صبوری ما بیشتر باشد، دوران گذار کوتاه تر خواهد بود و سریع تر به آنچه در شان جامعه اسلامی است، خواهیم رسید.
وی اهمیت و توسعه هنر را جزو شعارهای دولت بیان کرد و گفت: در کاشان نیز اگر نگوییم این توسعه خیلی خوب بوده ولی به نحو مطلوب بوده است چون کارهای فرهنگی در این شهرستان هم عمیق تر و هم فاخرتر شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: فرش مجموعه ای از هنرهاست که با همه فخرفروشی و شکوهش یک عیب بزرگی را که به واسطه آن سایه سنگینی را بر همه هنرهای زیر مجموعه خود گسترانیده است.
فرماندار کاشان تصریح کرد: برخی از هنرها مانند موسیقی های محلی، ادبیات حاکم بربافت و بسیاری از مفاهیم دیگر در طراحی و رنگرزی با این هنر منتقل می شود و فرش نگذاشته است، این زنجیره و سلسله هنری از هم گسسته شود که این مهم نشان از غنای فرهنگی و فلسفی فرش دستبافت این هنر بسیار باشکوه است.
آئین رونمایی از پوستر و نشست خبری «اپرای آخرین درخت فرش» با حضور تهیه کننده، کارگردان، موسیقی دان و جمعی از مسئولان محلی در خانه تاریخی عامری‌ها کاشان برگزار شد.
این اپرا نیمه اول اردیبهشت در تپه های تاریخی سیلک کاشان برگزار می شود.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.