به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سرهنگ جهانگیر کریمی در جمع کارشناسان مشاوره نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: امروز باید میان دانش آموزان و مشاوران اعتمادسازی ایجاد شود و تا دانش آموزان بتوانند براحتی مشکلات خود را با مشاوران در میان بگذارند.
وی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون در این زمینه موفق عمل نکرده ایم، اظهار کرد: بابررسی پرونده های خاص می بینیم که فرد 24 ساله کلکسیونی از جرائم را انجام می دهد و توسط نیروی انتظامی دستگیر و سپس اعدام می شود این در حالی است که تاکنون اقدام به دلایل شکل گیری و انجام جرم توسط این افراد نکرده ایم.
سرهنگ کریمی افزود: تحقیقات نشان می دهد که فاصله بین بروز و شکل گیری جرم چهار یا پنج سال است که دیده نمی شود و پس از بروز جرم مشخص می شود و این همان نکته ای است که اهمیت اعتماد سازی میان مشاوران و دانش آموزان را به ما نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: مشاوران و روانشناسان می توانند با شناسایی مشکلاتی که زمینه بروز جرم را فراهم می کنند به خلاء های موجود در این بخش کمک کنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: بنابراین اگر بتوانیم افراد بیش فعال را در سنین ابتدایی شناسایی کنیم، بسیاری از جرائم و مشکلات کاهش می یابد.
وی به کارشناسان مشاوره آموزش و پرورش استان توصیه کرد که قبل از بروز جرم وارد میدان عمل شوند و اقدام به بررسی آسیب های اجتماعی کنند.
سرهنگ کریمی همچنین یادآور شد: در حوزه اعتیاد نیاز به مشاوره فعال، ارتباط و تعامل بیشتر با دانش آموزان هستیم بنابر این اگر بتوانیم به درستی اقدام به رصد و غربالگری افراد کنیم می توان در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی نتایج مورد دلخواه خود را بدست آوریم.
هم اکنون در استان اصفهان بیش از 850 هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند که یک سوم آنها در مقطع ابتدایی حضور دارند و از همان ابتدا باید آموزش های لازم به منظور پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی به آنها ارائه می شود.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.