به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار معاون نخست وزیر مجارستان به ارتباطات قوی و با سابقه کشور ایران و مجارستان اشاره کرد و اظهار داشت: پس از برجام این ارتباطات از رشد قابل قبولی برخوردار شد و سفر مقامات دو کشور در راستای ارتقای این روابط بوده است و امیدواریم که این سفر نیز در ارتقای مناسبات مفید باشد.

وی به ارتقای روابط ایران و کشورهای اروپایی بعد از برجام اشاره کرد و افزود: به طور میانگین اصفهان هر هفته میزبان مقامات کشورهای مختلف است و تلاش می‌کنیم که این ارتباطات با قوت ادامه داشته باشد.

استاندار اصفهان به بیان ویژگی‌های اصفهان پرداخت و گفت: بیشترین صنایع نظامی، پتروشیمی، هواپیماسازی، هسته‌ای، فولاد و ... در اصفهان تولید و 15 درصد تولید ناخالص ملی بخش صنعت نیز از این استان تامین می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه اصفهان در بخش کشاورزی و دانشگاهی، گفت: مشهورترین صنعت اصفهان، صنعت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی است.

زرگرپور با اشاره به اینکه شهر زیبای اصفهان همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار داشته است و در 15 روز گذشته بیش از 3 میلیون نفر از گردشگران داخلی به اصفهان سفر کرده اند، اضافه کرد: اصفهان جزء 10 شهر دیدنی دنیا است و در سه سال گذشته ورود گردشگران به این استان 4 برابر شده است.

وی افزود: اصفهان با 14 شهر دنیا خواهر خوانده است و این شهر، دومین شهر جهانی صنایع دستی جهان است و این شهر می‌تواند خواهر خوانده یکی از شهرهای باسابقه و همتراز مجارستان باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان توحیدی در اصفهان گفت: اصفهان الگوی کاملی از زندگی مسالمت‌آمیز ادیان الهی است و قرن‌هاست که مسیحیان، مسلمانان، زرتشتیان و یهودیان در کنار هم به خوبی زندگی می‌کنند و این از افتخارات استان است.

وی به دیدار نوروزی خود با اسقف ارامنه اشاره کرد و افزود: جامعه ارامنه با آرامش در اصفهان زندگی می‌کنند و برخلاف همه فضاسازی‌های تخریبی و دروغین که از ایران ارائه می‌شود، ایران بر اساس مفاهیم ناب اسلام حرکت می‌کند و همه برداشت‌های افراطی را رد می‌کند و خوشحال می‌شویم که مقامات کشورهای مختلف درک درستی از این کشور داشته باشند.

زرگرپور اظهارداشت: اصفهان استان علم و تکنولوژی است و با توجه به دانشگاه‌های معتبر در اصفهان و مجارستان این ویژگی می‌تواند مبنای ارتباطات دو طرف باشد.

وی خاطر نشان کرد: مصوبات کمیته گردشگری را می‌توانیم از اصفهان آغاز نماییم و این استان می‌تواند پذیرای گردشگران مجاری باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مدیریت استان پیگیر بازسازی صنایع برای سازگاری بیشتر با محیط زیست است، گفت: می‌توانیم در این زمینه از تجربیات این کشور استفاده کنیم

به جای اعتماد به برداشت‌های دوگانه غربی‌ها به مشاهدات خود اعتماد داریم

ژولت شمین معاون نخست وزیر مجارستان نیز در این دیدار ضمن اظهار خوشنودی از سفر به ایران و اصفهان، اظهارداشت: این دیدار ارزش‌های معنوی زیادی دارد و ایرانیان ملتی بزرگ با فرهنگ غنی و معنویتی بالا هستند.

وی با بیان اینکه فرهنگ سفیر هر کشور محسوب می‌شود، گفت: مجارستان آمادگی کامل برای هر نوع همکاری را دارد و از سیاست‌های دولت ایران در توسعه روابط حمایت می‌کند و آماده همکاری دو طرفه و همچنین ارتقای روابط ایران با اتحادیه اروپا هستیم، همچنان که در سخت‌ترین شرایط هم همکاری خوبی با ایران داشتیم.

معاون نخست وزیر مجارستان با بیان اینکه سفر نخست وزیر مجارستان قدم بزرگی برای ارتقای مناسبات بود، گفت: ما بی‌صبرانه منتظر سفر روحانی به مجارستان هستیم تا تمامی قراردادها و چارچوب‌ها را مشخص و امضا کنیم.

وی ضمن استقبال از پیشنهادات استاندار در خصوص راه‌های توسعه مناسبات اظهار داشت: در روزهای آتی تفاهمنامه‌های خوبی را در زمینه‌های بانکی، هسته‌ای با مقامات ایرانی به امضا خواهیم رساند.

ژولت شمین با بیان اینکه دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی در مجارستان بالای 4 هزار نفر هستند، گفت: این دانشجویان سفرای فرهنگی محسوب می‌شوند و دولت مجارستان سالانه 100 بورسیه به دانشجویان ایرانی اعطا می‌کند و درصدد هستیم که دانشجویان مجارستانی را برای تحصیل به دانشگاه‌ها ایرانی اعزام کنیم.

وی به ظرفیت‌های گردشگری در مجارستان اشاره کرد و افزود: مردم مجارستان بسیار مایلند که از ایران و اصفهان بازدید نمایند.

معاون نخست وزیر مجارستان در خصوص خواهرخواندگی اصفهان و یکی از شهرهای مجارستان، اظهار داشت: پیشنهادات استاندار اصفهان به منزله دستورالعمل خواهد شد و شهر دبرسن که بعد از بوداپست بزرگترین شهر این کشور به شمار می‌رود پیشنهاد من برای خواهر خواندگی است.

شمین در ادامه به دیدارهای خود با مراجع دینی اسلام و مسحیت و آیت الله مکارم شیرازی اشاره کرد و افزود: آموزش‌های ایشان برای من بسیار باارزش است و اینکه سنت‌های دینی را با دنیای مدرن انطباق دهیم بسیار جالب خواهد بود.

معاون نخست وزیر مجارستان با بیان اینکه داعش را نه دولت و نه اسلام می‌دانند، افزود: ما معتقدیم رسانه‌های غربی برداشت‌های دوگانه از کشورها ارائه می‌دهند و ما به جای اعتماد به آنها به مشاهدات خود اعتماد داریم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606405
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.