به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، سیدجواد ساداتی نژاد صبح امروز در نخستین همایش "هم اندیشی نخبگان دارالولایة راوند کاشان" ضمن تبریک به مناسبت سال جدید اظهار داشت: راوند منطقه خوبی برای زیستن و به نحوی دروازه تمدن بشری این خطه محسوب می‌شود.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس با بیان اینکه نماد تمدن بشری راوند علامه قطب راوندی است، افزود: گستره علامه قطب راوندی به وسعت جهان است و نامی آشنا برای جهانیان محسوب می‌شود و این مهم موجب مباهات مردم این خطه باید باشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تولید ماهیان زینتی در راوند کاشان خاطرنشان کرد: تولید ماهیان زینتی در راوند کاشان قدمتی طولانی دارد و تولید 70 درصد از ماهیان زینتی کشور در راوند کاشان گواه این مطلب است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه 700 کارگاه در راوند کاشان به تولید ماهیان زینتی مشغول هستند، تصریح کرد: احداث شهرک ماهیان زینتی لازمه خطه راوند کاشان است و به موجب احداث آن ظرفیت گردشگر در این خطه به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند و می‌توان به نوعی قمصر دیگری در ابتدای شهر کاشان ایجاد کرد.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه ماهیان زینتی به صورت مداوم در طول سال می‌توانیم شاهد حضور گردشگر باشیم، ابراز داشت: در سایر حوزه‌ها پذیرش گردشگر موقتی و به صورت فصلی است اما در حوزه ماهیان زینتی اینگونه نیست و در همین راستا می‌توان کسب و کارهای جدیدی در حوزه فروش و صنایع دستی در کاشان ایجاد کرد.

وی پرورش ماهیان زینتی را جایگزین مناسبی برای کشاورزی دانست و بیان کرد: لازم است از ظرفبت نخبگان، معتمدین، خیرین و غیره در این منطقه استفاده کرد و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود انجمن حامیان توسعه راوند تاسیس شود و یک چشم‌اندازی ویژه راوند کاشان در جهت پیشرفت این خطه ترسیم شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605485
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.