محسن سلطان محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انجمن های زیست محیطی می توانند با برنامه ریزی و هماهنگی با ارگان های مربوطه از جمله واحد خدمات شهرداری ها، اداره حفاظت محیط زیست و واحد بهداشت محیط آگاه سازی عمومی در حفظ محیط زیست را نهادینه کنند.
وی بیان کرد: در این راستا اقدام های نمادین مانند پاکسازی معابر، میادین، ورودی شهرها و عرصه های مورد استفاده گردشگران و مسافران محلی می تواند در آگاه سازی مردم موثر باشد.
وی تصریح کرد: در این ایام که نزدیک به روز طبیعت است می توانیم این روز نمادین را با کارهای میدانی بهتر به مردم معرفی کنیم و از ضرورت حفظ محیط زیست آنان را آگاه کنیم.
این فعال محیط زیست با بیان این که زباله چیزی نیست که به یک شهر ومحله مربوط باشد افزود: باید یک عزم ملی با هماهنگی و استمرار آن راه اندازیم.
وی زباله کمتر را موجب طبیعت زیباتر، آرامش بهتر، هزینه کمتر و سلامتی بیشتر برشمرد و افزود: چه خوب است تک تک افراد این امر را از خانواده خود آغاز کنند تا به عنوان یک سنت و رسم ماندگار در جامعه نهادینه و ثبت شود.
سلطان محمدی دادن پلاستیک های جمع آوری زباله در مبادی ورودی شهر به مسافران، ایجاد محل های مناسب برای ریختن زباله و نصب علایم هشدار دهنده را از جمله راهکارهای دیگر جهت نجات طبیعت عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: به این امید که این بهار، بهاری دگر باشد با تحولی در اندیشه ها که طبیعت را پاس بداریم به خاطر همه داشته های بی مثالش که تجدیدناپذیر است و اگر نابود شد، ما تنها مسوول آن هستیم که با بی توجهی ، حق حیات از نسل های آینده را سلب کرده ایم.
کمپین «نه به زباله» توسط خبرگزاری جمهوی اسلامی (ایرنا) و با هدف فرهنگ سازی برای داشتن طبیعت پاک و بدون زباله از چندی پیش در کشور آغاز و با استقبال دوستداران طبیعت مواجه شده است.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.