ساناز جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تحلیل نقشه های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار ضعیف تا دو روز آینده بر روی استان است.
وی افزود: بر این اساس در اکثر نقاط استان افزایش ابر، گاهی وزش باد به نسبت شدید و برای مناطق شمال شرق استان وزش باد شدید پیش بینی می شود.
وی گفت: شرایط برای بارش پراکنده در اکثر نقاط استان بویژه مناطق غرب، شمال و شرق مهیاست.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت:برای امروز تا ظهر فردا، بارش پراکنده و خفیف و احتمال وقوع بارش های رگباری پیش بینی می شود.
وی گفت: استقرار جو به نسبت پایدار از بعداز ظهر فردا(پنجشنبه) تا روز جمعه بر روی استان اصفهان پیش بینی می شود.
جعفری با بیان اینکه ناپایداری های جزئی و خفیف برای روز طبیعت در استان اصفهان پیش بینی می شود، گفت: اصفهان در 13 فروردین با بارش خفیف باران همراه است و احتمال وزش باد هم در این روز وجود دارد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه دمای هوای اصفهان در 24 ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد کرد، گفت: حداکثر دمای این کلانشهر در این مدت به 21 درجه سانتیگراد و حداقل دما به 10 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
جعفری، گرمترین نقطه استان در 24 ساعت آینده را خُور و بیابانک با 26 درجه سانتیگراد و سردترین نقطه را بویین و میاندشت با 2 درجه سانتیگراد زیر صفر عنوان کرد.
استان اصفهان در مرکز فلات ایران بدلیل گستره زیاد آن شامل بخش‌های متعدد کوهستانی و جلگه‌ای و اقلیم چهارگانه آب و هوایی در طول سال است.
این استان در زُمره مناطق خشک و کم بارش منطقه میانی کشور است و در سال های اخیر نیز با پدیده خشکسالی روبرو بوده است.
ت 7150 /6027
خبرنگار: علی نعمانی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.