به گزارش ایرنا، اللهیار دولتخواه عصر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی گزارش منابع محلی و به دنبال آن دستور دادستان آران و بیدگل مبنی بر بازرسی از منزل متخلف شکار و صید، ماموران این اداره با همکاری عوامل نیروی انتظامی از منزل نامبرده بازرسی به عمل آوردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از منزل نامبرده اجزای یک راس کل وحشی شکار شده، یک دستگاه موتورسیکلت، یک قبضه سلاح و یک دستگاه دوربین چشمی کشف و ضبط و پرونده پس از تکمیل جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
شهرستان آران و بیدگل دارای یک پناهگاه حیات وحش است که این منطقه در شمال شرقی شهر ابوزیدآباد و بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل واقع است.
پوشش گیاهی بسیار مناسب، منابع آبی فراوان و وجود چشم اندازهای بسیار زیبا و منحصر به فرد از جمله ویژگی های پناهگاه حیات وحش یخاب است که این ویژگی ها سبب شده که این منطقه زیستگاه گونه های جانوری همچون کل و بز، قوچ و میش، جبیر، گرگ، کفتار، گربه شنی، کاراکال و خرگوش باشد.
این منطقه همچنین زیستگاه پرندگانی همچون عقاب طلایی، سارگپه، بالابان، دلیجه، هوبره، کبک، تیهو، باقرقره و دودوک و خزندگانی همچون افعی شاخدار ایرانی، مار جعفری، تیر مار، شتر مار شیرازی، مار قیطانی، بزمجه، جکوی دم پهن کایزرلینگ، آگامای استپی و آگامای سروزغی دم سیاه است.
منطقه یخاب از سال 1360 با راه اندازی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان تحت نظارت و کنترل آن اداره قرار گرفت و از آبان ماه سال 1389 با راه اندازی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آران و بیدگل مسئولیت نظارت بر این منطقه بر عهده این اداره قرار گرفته و با پیگیری های انجام شده در اوایل سال 1392 رسما به عنوان منطقه ی شکار ممنوع و در حال حاضر نیز به عنوان پناهگاه حیات وحش معرفی شد.
شهر ابوزیدآباد یکی از شهرهای توابع شهرستان آران و بیدگل است که در 30 کیلومتری شمال شرق این شهرستان واقع شده است.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.