علی دارچینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کمترین نقش ما در حفظ طبیعت کم کردن زباله های خانه های خودمان است که باید این کار ابتدا در منازل مدیریت شود و بعد این فرهنگ به جامعه سرایت کند.
وی ادامه داد: ریختن زباله در فضای عمومی نوعی خیانت به سلامت عموم مردم و توهین به آنها محسوب‌ می ‌شود و همه ما مسئول هستیم که محیط خود را پاکیزه نگاه داریم.
وی بیان کرد: در مقابل فرزندان و کودکان این سرزمین، برای حق داشتن محیط زیست پاکیزه مسئول هستیم و باید، این مسئولیت را با توجه و دلسوزی هر چه تمام‌تر به یکدیگر گوشزد کنیم.
دارچینی با بیان اینکه مسئولیت حفظ محیط زیست را باید به فرزندان نسل فردا آموزش داده و منتقل کنیم تصریح کرد: این فرهنگ زمانی نهادینه خواهد شد که فرد این عمل را وظیفه خود بداند.
وی با اشاره به اینکه نکته اصلی ، ترغیب و آگاه کردن افراد به انداختن آشغال‌ های خود در سطل زباله به عنوان وظیفه است اظهار کرد: ارگان ها ونهاد های مختلف مانند شهرداری ها، هیات های مذهبی هم چنین مسجدها باید با ترغیب و آگاه کردن مردم در مراسم مختلف مانند محرم فرهنگ سازی لازم را به عمل آورند.
وی ضمن تقدیر از حرکت زیبا و تاثیر گذار خبرگزاری ایرنا خاطرنشان کرد: در مورد مکان های گردشگری باید در ضمن آگاه سازی مردم از اثرات جبران ناپذیر زباله ها بر طبیعت، مکان خاصی برای تخلیه زباله مشخص شود.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.