به گزارش ایرنا، دفتر ' ناهید تاج الدین ' روز دوشنبه به نقل از این نماینده مجلس که سربازرس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اصفهان نیز می باشد، افزود: شوراها پارلمان های محلی هستند که در امور داخلی شهرها و روستا تصمیم گیری می کنند.
وی اضافه کرد: از اینرو اثر تصمیم شوراها در اداره امور شهرها و روستاها برای مردم ملموس تر و قابل مشاهده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شوراها یکی از مستقیم ترین و بی واسطه ترین نهادهای انتخابی است که در آن گستره انتخاب شوندگان و انگیزه انتخاب کنندگان بالاست.
وی، اعتماد سازی و روان سازی مشارکت مردم در مدیریت شهری رااز وظایف شوراها دانست و افزود: شوراها باید با از بین بردن بروکراسی، زمینه توسعه شهری را فراهم کنند.
سربازرس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان، افزود: انتخابات شوراها باید بستر مشارکت مردم را در مدیریت شهری به بهترین شکل فراهم کند و به همین علت سلامت انتخابات از اهمیت بسزایی برخوردار است.
تاج الدین اضافه کرد: شهروندان باید اثرگذاری مستقیم خود بر تصمیم گیری و تصمیم سازی در نهاد شوراها را بیشتر از سایر نهادهای انتخابی اعمال کنند و این نهاد باید مردمی ترین نهاد انتخابی باشد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: اساسا فلسفه تشکیل شوراها نیز این است که با تشکیل یک پارلمان محلی، تصمیم گیری های خُرد، عمومیت یابد و مردم در این تصمیم ها نقش مستقیم ایفا کنند.
نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: گذشت بیش از 18 سال و چهار دوره از انتخابات شوراها می تواند کارنامه روشنی از این نهاد انتخابی به ما بدهد که آیا این نهاد توانسته است این باور را در مردم ایجاد کند که شهر توسط آنها اداره میشود یا خیر؟.
وی افزود: سلامت انتخابات در مرحله بررسی و تعیین صلاحیت ها، در مرحله برگزاری و در مرحله شمارش آرا برای ما بسیار حائز اهمیت است و به یاری خدا همه تلاشمان در هیات مرکزی نظارت، تضمین و تامین سلامت انتخابات است.
تاج الدین بابیان اینکه هیات های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر استان اصفهان تشکیل شده است، افزود: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تمرکز خوبی بر مقوله سلامت انتخابات خواهد داشت.
وی اظهارکرد: نگاه ما به انتخابات شوراها نگاهی باز برای فراهم نمودن زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و افزایش انگیزه بین نسلی جهت مشارکت در انتخابات و مدیریت شهری است.
تاج الدین ابراز امیدواری کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان شاهد نشاط انتخاباتی باشیم و نمایندگان برآمده از این انتخابات به پشتوانه رای مردم نسبت به بهسازی و ارتقای نهاد شورا اقدام کنند.
با پایان یافتن فرصت نام نویسی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 10 هزار و 883 داوطلب در استان اصفهان در این انتخابات ثبت نام کردند.
تعداد کل داوطلبان شوراهای اسلامی شهر چهار هزار و 497 داوطلب و داوطلبان شوراهای اسلامی روستا، 6 هزار و 386 داوطلب هستند.
تعداد داوطلبان مرد 9 هزار و 908 نفر و داوطلبان زن 975 نفر هستند.
از میان داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر، سه هزار و 847 داوطلب مرد و 650 داوطلب زن هستند.
از میان داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا نیز 6 هزار و 61 داوطلب مرد و 325 داوطلب زن هستند.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.