به گزارش ایرنا م حمد رضا کارگر شامگاه جمعه در همایش «روز نوش آباد» در سالن اجتماعات شهید راحمی این شهر افزود: باید ببینیم گذشتگان چگونه با خشکسالی، بی آبی و گرمای فزاینده برخورد کردند و اینجاست که مطالعه روی میراث فرهنگی بعنوان مسیری برای توسعه معنا پیدا می کند.
وی بیان کرد: در اقلیم هایی که برای زیستن مناسب نبود می بینیم چگونه گذشتگان این تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و در برابر ناملایمات آثار باشکوهی خلق کردند.
وی با اشاره به تمدن 7 هزار ساله ایران و جایگاه ویژه در جهان گفت: در نمایشگاهی که در بن آلمان با عنوان هفت هزار سال هنر ایران برگزار کردیم معاون صدراعظم این کشور در سخنرانی خود اعتراف کرد که ما باید در برابر تمدن ایران سر تعظیم فرود بیاوریم.
کارگر با انتقاد از کسانی که بناهای تاریخی را مزاحم می دانند تصریح کرد: سوال من از آنان این است که در برابر این تخریب ها چه چیزی به دست می آورید؟!
وی ادامه داد: امروز گردشگران از هزاران کیلومتر دورتر از ایران به کشور ما می آیند تا آثار و خانه های تاریخی ما را ببینند و می بینیم که خانه های تاریخی در کاشان و شهر زیرزمینی نوش آباد مورد استقبال بی شمار گردشگران خارجی قرار گرفته است.
وی با بیان این که صنعت گردشگری بزودی به عنوان اولین صنعت در جهان مطرح خواهد بود اظهار داشت: کافی است کشور ما بتواند با برنامه ریزی یک درصد از سهم را در این صنعت به خود اختصاص دهد.
مدیر کل موزه های کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نوش آباد مردمی دارد که باعث مباهات فرهنگ و هنر در طول هزاران سال گذشته تا به امروز هستند و پاسداران به حق میراث فرهنگی و استمرار آن هستند.
وی نوش آباد را شهری با آثار ملموس و ناملموس بی شمار برشمرد و افزود: در این شهر آثار با ارزش فروانی از جمله شهرزیرزمینی، مساجد، آب انبار و ده ها اثر تاریخی ناملموس از جمله آداب ها، مراسم های محرم و مردمی ساده زیست و باصفا و مهان نواز وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم نوش آباد با همکاری انجمن ها، مردم مهربان و دولت بتواند سهم بیشتری از گردشگری در کشور و جهان را داشته باشد و نام این شهر در محورهای گردشگری ایران و جهان دیده شود.
شهر تاریخی نوش آباد از جمله مناطق گردشگری کشور با 12 هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان آران و بیدگل در سه کیلومتری این شهرستان و شش کیلومتری کاشان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.