به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف روز دوشنبه ساعاتی پس از آغاز سال نو همراه با استاندار و شهردار اصفهان در شیرخوارگاه نرجس اصفهان حاضر شد و شادی خود را با نوزادان و کودکان بی سرپرست که در این مرکز وابسته به بهزیستی اصفهان پروش یافته اند، تقسیم کرد و برای آنها سالی پُر از نشاط و شادابی، سلامتی و بهروزی آرزو نمود.
وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خیران اصفهان که برای دیدار این نوزادان و کودکان در شیرخوارگاه نرجس این شهر حضور یافته بودند، از شیرخوارگان و کودکان به عنوان آینده سازان بزرگ میهن نامبرد و افزود: از اینکه بهترین لحظه های تحویل سال را در کنار نوزادان و کودکان بی سرپرست گذارندم ، بسیار خوشحالم.
محمدجواد ظریف با بیان اینکه خیر دنیا و آخرت و برکت زندگی در خدمت به مردم و خلق خداست، خطاب به خیران اصفهان افزود: حضور در جمع صمیمی شما و کارکنان خدوم بهزیستی برکت به همراه دارد.
وی با تبریک سال نو و فرارسیدن میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن ، ابراز امیدواری کرد: سال نو، سالی پُر خیر و برکت برای ملت ایران بویژه مددجویان سازمان بهزیستی باشد.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان نیز گفت: از اینکه سال جدید را در جمع کودکان بی سرپرست و خیران اصفهان به عنوان بهترین یاری کنندگان نوزادان و کودکان که مورد توجه خداوند قرار دارند، آغاز کردیم بسیار خوشحالیم.
سعید صادقی با اشاره به اینکه در استان اصفهان 40 خانه کودک و شیرخوارگاه وجود دارد، افزود: از این تعداد تنها یک مرکز دولتی است و بقیه توسط خیران ایجاد شده و با کمک آنها اداره می شود.
وی همچنین اضافه کرد: در استان اصفهان 500 مرکز توابخشی وجود دارد که افراد نیازمند را از دوران کودکی تا کهن سالی تحت پوشش قرار می دهند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در ادامه به اقدام های این اداره کل برای پیشگیری از معلولیت ها اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با همکاری بهزیستی استان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زایشگاههای این استان، کودکان در بدو تولد تحت معاینه قرار می گیرند و کودکانی که با مشکل شنوایی و بینایی مواجه باشند زیر نظر کارشناسان سازمان بهزیستی استان اصفهان قرار می گیرند تا در سنین بالاتر مشکلات آنها به حداقل برسد.
وی در ادامه از افتتاح شیرخوارگاه مدرن اصفهان در تیر سال 1396 خبر داد و گفت: عملیات تکمیلی ساخت این شیرخوارگاه مراحل نهایی خود را طی می کند و برای ساخت آن تاکنون 10 میلیارد تومان از سوی خیران استان اصفهان هزینه شده است.
صادقی افزود: قرار بود این شیرخوارگاه در دهه فجر گذشته به بهره برداری برسد اما به دلیل محدودیت های مالی به تاخیر افتاد و قرار است در هفته بهزیستی در تیر سال 96 افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد.
استاندار اصفهان نیز از خیران به عنوان نعمت های خداوند برای کمک به همنوعان نامبرد و گفت: در استان اصفهان 600 موسسه خیریه بزرگ فعالیت دارند و برای کمک به نیازمندان در بخش های مختلف اقدام های مهمی انجام داده اند.
رسول زرگرپور افزود: خیران برای کمک به مردم و همنوعان مسئولیت های بزرگی را برعهده گرفته اند و در انجام کارهای خیر به کمک دولت شتافتند و کارهای بزرگی را از دوش دولت برداشتند.
وی با تبریک سال نو و میلاد حضرت زهرا (س) برای ملت ایران بویژه مردم استان اصفهان سالی توام با سلامتی، شادابی و نشاط و موفقیت آرزو کرد.
در پایان این مراسم، هدایایی توسط وزیر امور خارجه کشورمان، استاندار ، شهردار و مدیرکل بهزیستی استان اصفهان به کودکان بی سرپرست و خیران اهدا شد.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز دوشنبه در سفری غیر رسمی به منظور دیدار بستگان خود وارد شهر تاریخی اصفهان شد و ساعاتی پس از تحویل سال نو در شیرخوارگاه نرجس اصفهان حضور یافت.
شیرخوارگاه نرجس تنها شیرخوارگاه اصفهان محل نگهداری نوزادان و کودکان بی سرپرست است.
تاکنون در این مرکز 42 کودک بی سرپرست نگهداری می شوند.
2093 ** خبرنگار : اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.