به گزارش ایرنا، یوسف حسنی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون آغاز ثبت ‌نام انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در نطنز اظهار کرد: در ارتباط با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ملاک سرشماری سال 1395 است که از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام ‌شده و ما هیچ دخل و تصرفی در آن نداریم.
فرماندار نطنز اظهار کرد: در مورد انتخابات تاکنون سعی کردیم فضای بانشاطی برقرار باشد و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب به انتخابات به‌ عنوان یک نعمت نگاه می‌کنیم.
وی بابیان اینکه در کل شهرستان نطنز تاکنون بالغ بر 300 نفر گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کرده ‌اند، بیان کرد: با توجه به دریافت فرم عدم سوء پیشینه توسط داوطلبان انتخابات شورای شهر و روستا در نطنز پیش‌ بینی می‌شود بیش از 300 نفر در این انتخابات نامزد شوند.
حسنی با بیان اینکه برای افرادی که تاکنون موفق به دریافت گواهینامه عدم سوء پیشینه نشده‌اند راهی برای ثبت‌ نام ایجاد شده است خاطرنشان کرد: این افراد طبق نامه ‌ای که از دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور آمده می ‌توانند فرم خود اظهاری بررسی سوء پیشینه کیفری را پر کرده تا ثبت ‌نام موقت انجام شود و بعد تا تاریخ 21 فروردین گواهی عدم سوء پیشینه خود را تحویل دهند، البته افرادی که ثبت‌ نام موقت کنند ولی تا این تاریخ گواهی خود را ارائه نکنند ثبت‌نام شان ملغی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در بررسی صلاحیت داوطلبان باوجود نظر مراجع چهارگانه، نظر نهایی هیات اجرایی ملاک است، گفت: در هیات اجرایی تلاش این است که اگر کسی در مراجع چهارگانه مورد خاصی نداشته باشد تایید شده تا انتخابات در رقابتی ‌ترین شرایط صورت پذیرد.
فرماندار نطنز در پاسخ به پرسش خبرنگاران پیرامون تمهیدات مسئولان برگزاری انتخابات برای جلوگیری از خرید و فروش رای در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد: ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در دادگستری‌ ها شکل ‌گرفته و این‌ گونه مسائل جزو وظایف همکاران ما در دستگاه قضایی است.
حسنی خاطرنشان کرد: در شهرستان نطنز دو شعبه رسیدگی به جرائم انتخاباتی تشکیل ‌شده است، ضمن اینکه هیات اجرایی و بازرسی نیز بررسی کامل نسبت به این موضوع دارند و راه ‌هایی برای جلوگیری از این اتفاقات اندیشیده خواهد شد و اقداماتی هم برای گزارش مردم دراین‌ باره اعلام خواهد شد، ضمن اینکه موضوع را در ستاد امنیت انتخابات هم مطرح خواهیم کرد تا به ‌صورت کلی تصمیم واحدی گرفته شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ ای مجلس شورای اسلامی در 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.
شهرستان نطنز با 45 هزار نفر جمعیت در 125 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.