الهیار دولتخواه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دور ریختن زباله یعنی از بین بردن سرمایه ملی و طبیعت زیبای ایران زمین که همه ما به آن افتخار می کنیم.
وی بیان کرد: این پویش ایرنا اقدام بسیار مثبت و خوبی است که در مجموع می تواند در پاکسازی طبیعت اثرگذار باشد و ذهن ها را تحریک کند.
وی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست اظهار کرد: در صورتی که در زمینه جمع آوری زباله ها به این شکل اطلاع رسانی خوبی انجام شود، تا حدود زیادی می تواند تاثیر گذار باشد.
وی ادامه داد: متاسفانه هنوز قبح ریختن زباله در محیط زیست در میان همه مردم نهادینه نشده است و برخی افراد فقط به منافع خود نگاه می کنند و به تاثیر آن روی محیط زیست و جامعه اهمیت نمی دهند.
وی یکی از عمده ترین مشکلات این روزها را رها کردن زباله ها در طبیعت و مناطق گردشگری برشمرد و گفت: فصل بهار و تابستان فصل تفریح و سیر و سیاحت است و طبیعت گردی در آن نسبت به سایر فصول بیشتر است و در این زمینه رسانه ها باید نقش پررنگ تری برای فرهنگ سازی داشته باشند.
دولتخواه افزود: رها کردن زباله ها یک تهدید جدی برای محیط زیست به شمار می رود و غیر از چهره زشتی که به آن منطقه می دهد ممکن است سال ها بعنوان مهمانی ناخوانده در آن منطقه بماند تا فرآیند تجزیه شان تکمیل شود.
وی خاطر نشان کرد: حفظ محیط زیست عامل مهمی در ایجاد روحیه نشاط و امید در انسان ها است که باید با برنامه ریزی و فرهنگ سازی مردم نسبت به آن آگاه تر شوند تا خود به صورت خودجوش از محیط زیست حفاظت کنند و خود بلای جان طبیعت نشوند.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.