به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی عصر روز جمعه در آئین تجلیل از مادران شهید منطقه مشهد اردهال کاشان در آستان مقدس حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت را سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) به ما آموخته است.
وی افزود: مردم شریف ایران برای دفاع از کشور، اسلام و قرآن با سربندهای یا حسین (ع) و یا زهرا (ع) به جهبه ها حق نور علیه ظلمت اعزام می شدند.
معاون رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: شهید و شهادت افتخار بسیار بزرگی است که خداوند سبحان به جامعه اسلامی ما عطا کرده است.
وی مقام شهیدان را بسیار با عظمت و والا توصیف کرد و گفت: شهید را نمی توان با هیچ کلام و بیانی تعریف و تمجید کرد به گونه ای که پروردگار عالم مانند عالمان و پیامبران به شهیدان نیز اذن شفاعت داده است.
وی هم چنین با تاکید بر تکریم از خانواده معزز شهیدان، خاطر نشان کرد: آنچه که امروز در کشور جمهوری اسلامی ایران اعم از آرامش، آسایش، پیشرفت، امنیت و حمایت از دین مبین اسلام و قرآن کریم وجود دارد همه از برکت خون شهیدان است.
معاون رئیس جمهوری خانواده شهیدان را برکت برای جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: همه باید قدردان خون شهیدان باشیم و حرمت آنان و خانواده های معظم شان را حفظ کنیم.
شهیدی میانیگین سن والدین شهدا را 81 سال بیان کرد و یادآورشد: این خانواده های معزز که جوانانشان را برای حفظ آرامش و امنیت ما تقدیم اسلام کرده اند نیاز به رسیدگی دارند، باید به آن ها سر بزنیم ، احوال پرسی کنیم تا هم صله رحم را بجا آورده باشیم و هم شهیدان نیز از ما راضی و خشنود باشند.
در این آئین حجت الاسلام والمسلمین شهیدی ضمن زیارت حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) از مادران خانواده های دو شهید نیز تجلیل کرد.
منطقه مشهد اردهال کاشان 150 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده که 5 نفر از این خانواده ها دارای دو شهید هستند.
مشهد اردهال در 45 کیلومتری جنوب غربی کاشان قرار دارد.
شهرستان کاشان یک هزار و 700 شهید تقدیم اسلام کرده است.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.