به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور عصر سه شنبه در شورای اداری استان که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد، افزود: دولت برنامه احیای حوضه آبریز زاینده رود را تدوین کرده، اما تحقق کامل آن با مجموعه ای از مسائل سیاسی و اجتماعی بین چند استان که سرشاخه های این پیکره آبی در آن وجود دارد، روبه رو شده است.
وی ادامه داد: حل مشکل این حوضه آبریز نیازمند هماهنگی بیشتر است و در صورت نبود این هماهنگی، زاینده رود از یک رودخانه فصلی به یک رودخانه کاملاً خشک تبدیل می شود.
زرگرپور خاطرنشان کرد: نبود مدیریت یکپارچه منابع آبی، خشکسالی های چندساله و استفاده خارج از ظرفیت شرایط، فعالیت را برای دولت تدبیر و امید در آغاز کارش سخت تر کرده بود.
زاینده رود بعنوان بزرگترین جریان آبی منطقه مرکزی ایران در سال های اخیر با پدیده خشکسالی، افزایش برداشت و سوء مدیریت منابع آب، مواجه شده و به همین دلیل نیز پائین دست آن، در بیشتر ماه های سال دچار خشکی است.
طرح 9 ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود در سال 93 با هدف هماهنگی و اعمال مدیریت واحد بر این حوضه آبریز در موضوعات منابع، مصارف و حقابه ها به تصویب شورای آب کشور رسید.
زرگرپور، اعطای تسهیلات به یکهزار و 100 واحد تولیدی در استان را از اقدام های دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته اعلام کرد و افزود: به 41 واحد بزرگ صنعتی این استان چهار هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات ارائه و 45 هزار شغل نیز تثبیت شده است.
استاندار اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر 20 تا 30 درصد از زمان کاری ما به حل مشکلات مجموعه هایی نظیر کاشی نیلو، پلی اکریل و کاشی اصفهان سپری می شود.
کارکنان این واحدهای تولیدی، اکنون با مشکلات صنفی از جمله حقوق معوقه مواجهند.
مدیرکل اطلاعات استان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: حفظ سرمایه های ملی بخصوص نیروی انسانی از مهمترین وظایف این دستگاه است و رویکردی که طبق آن مدیران را کنترل کنیم، در این مجموعه جایی ندارد.
نادر سلطانی افزود: موفقیت های اطلاعات در سایه همکاری مردم بدست آمده و با مشارکت شهروندان توانسته ایم سطح بالایی از امنیت را در استان ایجاد کنیم.
همچنین در این نشست نماینده مردم نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برای حل بحران آب باید تدبیر ویژه ای اندیشید درغیر این صورت بحرانی امنیتی شکل می گیرد.
عباسعلی پوربافرانی خاطرنشان کرد: اصفهان در نگاه مدیران کلان کشور، استانی برخوردار دیده می شود، اما در حقیقت مشکلات موجود در آن بیش از برخورداریش از مواهب و امکانات است.
شورای اداری استان اصفهان، عصر امروز با حضور وزیر اطلاعات، استاندار و جمعی از مدیران دستگاه ها و سازمان های استان اصفهان در استانداری اصفهان برگزار شد.
وزیر اطلاعات، دوشنبه شب بمنظور شرکت در همایش ' انتخابات 96، مشارکت همگانی، وحدت و همدلی، امنیت پایدار ' وارد اصفهان شد.
وی همچنین در این سفر با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان و آیت الله محمدعلی ناصری دولت آبادی از علمای اصفهان و رئیس حوزه علمیه ولی عصر(عج) اصفهان دیدار کرد.
ت / 6020 /6027 خبرنگار: علیرضا حکیمیان* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.