به گزارش ایرنا، احمد رضوانی روز یکشنبه در سیزدهمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در فرمانداری اصفهان افزود: با وجود مسائلی مانند بیکاری، با واحدهای صنفی غیرمجاز با هدف حفظ سلامت مردم و امنیت مواد غذایی برخورد می شود.
وی یکی از چالش های موجود در این زمینه را پراکنده کاری و وجود مراکز متعدد تصمیم گیری عنوان و اظهار کرد: لازم است ساماندهی بهتر و بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
فرماندار اصفهان همچنین با اشاره به موضوع آنفلوانزای حاد پرندگان تصریح کرد: لازم است خسارت مالی و بیمه مراغداری های متضرر با توجه به مشکل های اقتصادی موجود هرچه سریعتر جبران و پرداخت شود.
رضوانی همچنین گفت: برنامه تحول نظام سلامت یکی از کارهای سنگین و گسترده دولت یازدهم است که حرکت خوبی در جهت نظام سلامت کشور محسوب می شود.
فرماندار اصفهان با بیان اینکه این برنامه دارای نقاط ضعف و قوت است، اضافه کرد: با وجود برخی مشکل ها در اجرای این برنامه باید دستاوردها و عملکردهای خوب آن را نیز ببنیم و افکار عمومی را در باره آن آگاه کنیم.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: کارگروه سلامت و امنیت غذایی، پس از شورای تامین، مهمترین کارگروه فرمانداری شهرستان است.
فریبرز امیری با اشاره به گزارشی از عملکرد این کارگروه افزود: تصمیم های خوبی در این جلسه بویژه در زمینه طرح تحول نظام سلامت و آگاهی بخشی به جامعه از جمله مقابله با پدیده عرضه قلیان در واحدهای صنفی و چایخانه های شهرستان گرفته شده است .
وی با اشاره به شناسایی 329 چایخانه در سطح شهرستان اصفهان اظهار کرد: از میان آنها فقط 79 چایخانه مجوز دارند.
امیری خاطرنشان کرد: توصیه ما، تعطیلی قهوه خانه ها و چایخانه ها نیست اما طبق ماده 114 آئین نامه دادرسی کشور، عرضه هرگونه دخانیات در واحدهای صنفی ممنوع است و با متخلفانی که اقدام به عرضه قلیان در واحدهای صنفی می کردند، برخورد شد.
چندی پیش دکتر رضا خدیوی رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان اعلام کرد که پدیده قلیان در واحدهای صنفی شهرستان اصفهان بطور کامل جمع آوری شده و اقدام های لازم برای تحقق این هدف در سایر شهرستان ها در حال انجام است.
شهرستان اصفهان با بیش از دو میلیون تُن جمعیت، مرکز استان اصفهان است.
ت/3011 / 6027 خبرنگار: آسیه معینی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.