الف: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** فوت یک زوج شهرضایی براثر استنشاق گاز سمی منوکسیدکربن منتشر شده از بخاری بدون دودکش در روزهای پایانی زمستان سالجاری، از جمله اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته بود.
از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، 347 مورد مسمومیت با منوکسیدکربن به اورژانس استان اصفهان گزارش شد که از این تعداد، 325 نفر بصورت سرپایی توسط تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی در محل حادثه، درمان و یا به بیمارستان منتقل شدند و 22 نفر جان خود را از دست دادند.
*** خواهرخواندگی اصفهان با شهر گوانگجوی کره جنوبی نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. تفاهمنامه خواهرخواندگی اصفهان با شهر گوانگ جو با هدف احیای جاده ابریشم و تقویت ارتباطات فرهنگی و اقتصادی بین دو شهر منعقد شد. این پانزدهمین خواهرخواندگی اصفهان با شهرهای تاریخی و بزرگ دنیاست. گوانگ جو، شهر پایتخت پادشاهی سلسله شیله در غرب جاده ابریشم است.
*** گفتگوی مینو خالقی با سالنامه آرمان و ادعای وی مبنی بر اینکه شورای نگهبان تا کنون دلیل رد صلاحیت وی را به او اعلام نکرده است، نهال کاشتن آتش نشانان کاشانی به یاد جان باختگان حادثه پلاسکو و پاک نبودن هیچیک از روزهای زمستان امسال در کلانشهر اصفهان از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود.

ب: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** گفتگوی تفصیلی وزیر نفت با روزنامه اعتماد درباره موضوع های مختلف از جمله تخلف های دولت گذشته و پرونده بابک زنجانی نیز از جمله اخبار سراسری مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. زنگنه در این گفتگو اظهار کرده که دولت قبل ٢٥ میلیارد دلار از درآمد نفت را بدون قانون برداشت کرده و برای خرید فرآورده از آن استفاده کرده بود، در حالی که قانونی برای این کار نداشت و سال‎های ٩٠ و ٩١؛ در قانون بودجه امسال هم این تخلف ذکر شده است.
وزیر نفت همچنین گفته است که بابک زنجانی فقط نفت نگرفته، فرآورده‎های نفتی هم در اختیار داشته است. پول بخشی را داده و بخشی را نداده است، اما بزرگتر از این ماجرا پول‎هایی است که بصورت نقدی در اختیار او قرار گرفته است. به هر حال ٣,٥ میلیارد دلار از او طلب داریم. آنچه از اموال ایشان کارشناسی شده است، حدود ٦٠٠ میلیون دلار است.
*** افزایش حقوق 500 تا 700 هزار تومان معلمان نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس بودجه سال 96، حقوق فرهنگیان در سال آینده 10 درصد افزایش می‌یابد اما با استقرار نظام جدید پرداخت حقوق بطور میانگین 500 تا 700 هزار تومان به حقوق فرهنگیان اضافه خواهد شد تا آنها نیز مانند سایر دستگاه‌ها شوند.
*** افزایش سقف پرداخت خودپردازها تا 500 هزار تومان در روز و توقف تولید برنامه تلویزیونی کلاه قرمزی برای نوروز 96 نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود.
گ/301 / 1339
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.