حجت الاسلام سید علی طباطبایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به مناسبت هفته درختکاری و منابع طبیعی و جهت شاداب سازی و ایجاد فضای مناسب با حضور فرماندار اردستان، بخشدار زواره و جمعی از رئیسان اداره ها تعداد 800 اصله درخت سرو، کاج و گل رز در جوار مرقد مطهر عارف و شاعر متعهد شیخ رجب برسی و 400اصله درخت در ظفرقند در دهستان برزاوند کاشته شد.
وی با بیان این که شیخ رجب برسی حلی از عرفا، فقها و علمای امامیه و از صاحب نظران فن حدیث و مشهور در ادب و شعر و شاعری است تصریح کرد: کتاب ها و تالیف های متعدد وی مورد استفاده علاقه مندان و از کتاب های ارزنده و فاخر است.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان افزود: وی حدود 6قرن پس از ولادت امام زمان (عج) می زیسته و اشعار زیادی در مدح پیامبر (ص) و ائمه اطهار داشته در 12 کیلومتری شمال شهر زواره و در نزدیکی روستای امیرآباد در داخل کویر مدفون است.
طباطبایی گفت: برای بازسازی مقبره ، زائر سرا، محوطه سازی، جدول گذاری و راه اندازی چاه عمیق آب این مقبره عارف بزرگ تاکنون بالغ بر 1میلیارد ریال از محل کمک خیران و با همت هیات امنا هزینه شده مساحت کل مجموعه بالغ بر 3هکتار است.
فرماندار اردستان نیز در این مراسم گفت: حفظ و حراست از این مکان از نظر معنوی، اجتماعی و امنیتی دارای اهمیت زیادی است که باید مورد توجه دست اندرکاران باشد.
علیرضا غیور افزود: کشت درخت در این مکان ها علاوه بر ایجاد شادابی و نشاط و سرسبزی از بروز ریزگردها جلوگیری می کند.
هم چنین طی مراسمی با حضور حجت الاسلام سید مصطفی طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل ها و مراتع کشور و حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی تعداد400اصله درخت سرو و کاج در گلزار شهدای روستای ظفرقند در دهستان برزاوند کاشته شد.
هفته درختکاری و منابع طبیعی از 14الی 21اسفندماه است.
مرکز شهرستان اردستان در 118 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.