به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ناصر نورمحمدیان در نشست خبری افزود: به مناسب هفته منابع طبیعی هفت هزار اصله نهال از انواع گونه های کاج، سرو، زبان گنجشک، ارغوان، زیتون تلخ، توت و سنجد در سطح شهرستان توزیع می شود.
وی همچنین بااشاره به حضور دام در مراتع شهرستان افزود: یکجانشینی دامداران و نیاز مبرم دام به علوفه سبب شده دامداران دام های خود را در 12 ماه سال در مراتع بچرانند.
اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان برخوار اظهار کرد: از 100 هزار مرتع در شهرستان بخش قابل توجهی به بیابان تبدیل شده است؛ امسال در راستای سامان دهی دامداران 19 پرونده تشکیل شده و از چرای بی رویه دام در مراتع جلوگیری شده است.
نورمحمدیان بیان کرد: پنج هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ در شهرستان برخوار وجود دارد که این درختان بیش از 50 سال قدمت دارند و در جلوگیری از ریزگردها نقش مهمی دارند.
وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات شهرستان قطع جنگل های طاق و غره داغ است ، گفت :قاچاقیان چوب و متخلفان با اره این درختان را قطع و تبدیل به زغال می کنند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان برخوار تصریح کرد:در سال جاری بیش از 12 هزار و30 کیلوگرم چوب بلوط ، دوهزار و380 کیلوگرم چوب تاغ و دو هزار و 327 کیلو گرم ذغال از گونه های درختان بلوط و تاغ کشف و ضبط شده است.
شهرستان برخوار بیش از 218 هکتار مساحت داردکه 150 هکتار آن مربوط به عرصه منابع طبیعی است که شامل 100 هزار هکتار مرتع ،45 هزار هکتار بیابان و پنج هزار هکتار جنگل دست کاشت طاق و غره داغ است.
شهرستان برخوار با 120 هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
م. ط/ 7153 / 60222 دریافت کننده: اصغر دواتگر - انتشاردهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.