الف: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** اظهارات علی مطهری در برنامه ' قانون اساسی، از متن تا عمل ' در دانشگاه اصفهان از مهمترین اخبار مورد توجه رسانه ها و شبکه های اجتماعی اصفهان بود.
وی در سخنرانی خود به موضوع حقوق های نجومی اشاره کرد و گفت: حقوق‌ های نجومی در این حد نبود که برای آن سر و صدا ایجاد شد، در مجموع 397 نفر حقوق بالای 20 میلیون تومان داشتند که همه آنها اضافه دریافتی‌ ها را بازگردادند البته جاهایی نسبت به برخی ظلم شد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره لغو سخنرانی‌ اش در مشهد نیز گفت: گفته شد چنانچه این سخنرانی انجام می شد، احتمال جرم وجود داشت اما ما نفهمیدیم احتمال وقوع چه جرمی؟ و کمتر کسانی بودند که این موضوع را تایید کردند.
وی درباره اخبار منتشر شده درباره اختلاس های جدید گفت: این رقم‌ ها اختلاس نیست و معوقات بانکی است که مربوط به یک نفر هم نیست. مطهری همچنین گفته است که قانون گذاری برخی شوراها مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی، برخلاف قانون اساسی است و این مهم در حیطه وظایف آنها نیست.
*** اظهارات مسئولان مرکز تحقیقات بیماری های کلیوی درباره دلایل ایجاد سنگ کلیه در اصفهان نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. به گفته متخصصان این مرکز، آب اصفهان تاثیری در ایجاد سنگ کلیه ندارد بلکه وجود اگزالات زیاد در ادرار از دلایل ایجاد سنگ کلیه بوده که خوردن چای زیاد و پر رنگ و زیاده روی در خوردن شکلات کاکائویی، سبزیجات برگ سبز و اسفناج از جمله علل پیدایش آن است.
*** تشکیل پرونده قضایی در دادگستری اصفهان درباره عمل جراحی خارج کردن کلیه از بدن یک بیمار در یکی از بیمارستان های اصفهان نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، حسن رحیمی، دادستان اصفهان گفته است پرونده در شعبه 9 دادیاری در حال رسیدگی است و منتظر نتیجه کارشناسی در هیات‌های نظام پزشکی هستیم و پس از مشخص شدن نتیجه کارشناسی اگر قصوری صورت گرفته باشد پزشک مربوطه تعقیب می‌شود.
*** پاکسازی میدان امام اصفهان از اجناس قاچاق در آستانه نوروز، آزاد شدن میدان آزادی ( دروازه شیراز ) اصفهان از حصار کارگاهی مربوط به طرح قطار شهری پس از 15 سال، ممنوعیت حضور تماشاگران تیم ذوب آهن در دیدار آتی این تیم با نفت تهران، نشست خبری شهردار اصفهان، اعتراض شماری از کارگران راهسازی در برخوار به پرداخت نشدن حقوقشان و بارش باران در اصفهان نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود.

ب: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** گشایش ال سی 100 میلیون دلاری ایران در یکی از بانک های آمریکا، از جمله اخبار سراسری مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. به گفته برخی منابع خبری، سرانجام بعد از سال ها تحریم بانکی ایران در ایالات متحده، یک بانک آمریکایی برای قرارداد شرکت بوئینگ و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، اسناد اعتباری( LC) باز کرد که بانک مرکزی آمریکا نیز این عملیات بانکی را تأیید کرده است. رقم این تراکنش مالی، 100 میلیون دلار است.
*** درگذشت احمد عزیزی شاعر انقلاب نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. احمد عزیزی از پانزدهم اسفند سال 1386 به علت کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی در بیمارستان بستری بود و عصر دوشنبه در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه درگذشت. او دارای آثاری نظیر کفش های مکاشفه، شرجی آواز، خوابنامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رؤیا، ملکوت تکلم و سیل گل سرخ است. رهبر معظم انقلاب در سال 1390 و در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در بیمارستان امام رضا (ع) از وی عیادت و بر رسیدگی به وضعیت این شاعر آئینی تاکید کردند.
*** وجود 30 میلیون کاربر تلگرام در ایران نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. بر اساس برخی آمار منتشر شده از هر یکصد مرد ایرانی 55 تن و از هر یکصد زن ایرانی 51 تن عضو این شبکه اجتماعی هستند.
*** آزاد سازی سهام عدالت در روزهای پایانی سالجاری نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. به گفته سید حمید کلانتری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سهام عدالت تا پایان هفته به دستور رئیس جمهوری و با تصویب شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، آزاد سازی می شود. با این اقدام 2 دهک نخست جامعه سهام عدالت خود را به صورت کامل دریافت می کنند.
گ/301 / انتشار: اصغر دواتگر
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.