سرهنگ جهانگیر کریمی روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خط قرمز پلیس، تعرض به مردم و اماکن عمومی به بهانه چهارشنبه آخر سال است که پلیس با هرکسی که بخواهد به بهانه این روز برای مردم مزاحمت ایجاد کند و یا به اماکن عمومی تعرض کند برخورد قانونی خواهد کرد.
وی اظهار کرد: همچنین در این روز، پلیس راهور تیم ویژه روان ‌سازی ترافیک راه‌اندازی خواهد کرد و از تردد موتورسیکلت‌ها در برخی از حوزه‌های شهر جلوگیری می کند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همچنین اولویت ویژه پلیس را در چهارشنبه آخر سال، اطلاع‌ رسانی و آگاه‌سازی مردم از حوادث این روز عنوان کرد و گفت: برابر گزارش اداره بهداشت استان بروز حوادث چهارشنبه آخر سال از سال ۹۲ تاکنون سیر نزولی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش سطح آگاهی مردم از آسیب‌ها و خطرات استفاده از مواد محترقه و آتش ‌زا انتظار می رود که امسال نیز شاهد کم‌ترین حادثه و آسیب در سطح استان باشیم.
سرهنگ کریمی افزود: در این راستا برنامه مشترکی بین پلیس و دستگاه‌های دیگر همچون صدا و سیما، هلال ‌احمر، بهزیستی، آموزش‌وپرورش، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی تهیه شده که در روزهای آینده اجرا خواهد شد.
وی، ارائه هشدارهای لازم، پخش فیلم‌های کوتاه، پویانمایی و تیزر از صدا و سیما، نصب بنرهای هشداری در سطح شهر، چاپ ویژه‌ نامه و بروشورهای آموزشی، حضور کارشناسان انتظامی در سطح مدارس و برگزاری جلسه‌های مختلف با کارشناسان آموزش‌وپرورش را از جمله برنامه‌های پلیس استان در خصوص چهارشنبه آخر سال عنوان کرد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان یادآوری کرد: برخورد با صنوفی که اقدام به تهیه و توزیع انواع مواد محترقه و آتش‌زای غیراستاندارد و قاچاق می‌کنند نیز در دستور کار پلیس استان قرار دارد که در این رابطه تذکرهای لازم به ‌تمامی صنوف داده ‌شده و خوشبختانه اصناف نیز همکاری خوبی تاکنون با پلیس داشته‌اند.
وی همچنین به تشدید طرح‌های پلیس برای مقابله با هرگونه حمل‌ و نقل مواد محترقه غیرمجاز در گلوگاه‌ها و سطح شهر اشاره کرد و گفت: از شهروندان درخواست می شوود تا هرگونه اطلاعی در خصوص خرید و فروش این‌گونه مواد دارند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات بعدی در زمینه برخورد با متخلفان و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی انجام گیرد.
آیین چهارشنبه سوری یکی از سنت های باستانی ایرانیان است که شب چهارشنبه آخر هرسال در همه جای ایران و حتی کشورهای منطقه برگزار می شود.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.