به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین که روز یکشنبه در محوطه روبروی پارک جنگلی و دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان برگزار شد، امام جمعه، فرماندار، جمعی از مسئولان، دانش آموزان و دوستداران طبیعت با غرس تعدادی نهال، برای توسعه بیشتر فضای سبز این شهرستان گام برداشتند.
شهردار گلپایگان در این آیین با اشاره به اینکه بین چهار تا پنج هزار نهال در سالجاری در چند بلوار این شهر با هدف توسعه فضای سبز کاشته می شود، افزود: بمناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی نیز حدود دو هزار نهال به شهروندان اهدا می شود.
محمدامین جمالی افزود: سرانه فضای سبز این شهر با یک متر افزایش نسبت به سال قبل، اکنون 24 مترمربع است و می کوشیم با اجرای چند طرح در صورت تامین آب لازم، این سرانه را در سال آتی به 25 مترمربع افزایش دهیم.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان نیز هنگام برگزاری آیین روز درختکاری و تجلیل از شش نفر ازهمیاران طبیعت در دانشگاه علمی و کاربردی گلپایگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از آغاز توزیع حدود چهار هزار و 200 اصله نهال با هدف ایجاد و توسعه فضای سبز در هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.
علیرضا حیدری با اشاره به اینکه در هفته منابع طبیعی کاشت نهال در برخی ادارات، نهادها، شرکت ها، مدارس، معابر، مراتع و همچنین توزیع رایگان بین مردم هنگام برپایی نماز جمعه گلپایگان صورت می گیرد، گفت: تجلیل از همیاران طبیعت، نشست خبری با رسانه ها، حضور در برخی مدارس، دیدار با قضات و دیگر مسئولان از برنامه های هفته منابع طبیعی در این شهرستان است.
توزیع گلدان گل بین دانش آموزان و دیگر شرکت کنندگان در آیین درختکاری از سوی شهرداری گلپایگان و نقاشی دانش آموزان در زمینه این روز، از دیگر برنامه های روز درختکاری در این شهرستان بود.
در ایران، 15 اسفند هر سال همزمان با آغاز هفته منبابع طبیعی، روز درختکاری نامگذاری شده است که در آن مردم تشویق به کاشتن نهال می‌شوند.
شهرستان گلپایگان در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/6027/7138
خبرنگار:محمدحسین توفیقی* انتشار: شکراللهی
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.