به گزارش ایرنا، بهمن کشاورز روز یکشنبه در همایش 'کمیسیون های پارلمانی کانون های وکلای دادگستری کشور' در اصفهان، فعالیت موسسات حقوقی و مراکز مشاوره حقوقی را از جمله وقایع نامطلوب در حیطه وکالت برشمرد.
وی اظهار کرد: با کنارهم گذاشتن این وقایع، این احساس ایجاد می شود که انگار پدیده وکالت، پدیده ای مطلوب و مرغوب نیست.
رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری همچنین با مقایسه مجلس شورای اسلامی کنونی با مجلس گذشته گفت: امکات مجلس فعلی از لحاظ علمی و فنی و آمادگی برای قانونگذاری بسیار بیشتر و متفاوت با مجلس قبلی است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قانونگذاری، مساله ای مربوط به تمام مردم است و نمایندگان مجلس با انتخاب مستقیم مردم برگزیده شده و برای کشور سیاستگذاری می کنند لذا آنان باید با حضور وکلای دادگستری در کنار خود موجبات پاسداری و اجرای صحیح قوانین را در کشور فراهم کنند.
کشاورز یادآور شد: کانون وکلای دادگستری بعنوان یک نهاد مردمی که مباشر حق دفاع از مردم است، وظیفه خود می داند اجرای قوانین را رصد کند.
وی تصریح کرد: این رصد باید از مرحله تقنینی شروع شود و به این منظور کمیسیون های پارلمانی در کانون ها با سابقه 12 سال باید فعال شوند.
رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران افزود: برگزاری این همایش ها بدنبال برقراری ارتباط کانون های وکلا با نمایندگان مجلس در راستای رصد مسائل کشور و به حداقل رساندن آسیب ها در حوزه وکالت است.
وی، کانون اصفهان را یک کانون پیشرو و مبتکر در بین کانون های وکلای دادگستری در کشور عنوان کرد و گفت: این کانون اولین مرکز در کشور است که برای استقلال کانون وکلا تلاش کرد.
عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز نیز در این همایش گفت: از گذشته تاکنون آسیب های بسیاری، جامعه وکالت و پیکره دادرسی منصفانه در کشور را تهدید کرده و می کند.
جلیل مالکی افزود: صدور مجوز مشاوره حقوقی به مراکزی که تظاهر به امر وکالت می کنند یکی از آسیب های وارد شده به حرفه وکالت است که در نظم حقوقی کشور نیز اخلال ایجاد می کند.
همایش یکروزه کمیسیون های پارلمانی کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور با هدف ایجاد تعامل و هماهنگی با تمام کمیسیون های پارلمانی کانون های وکلای کشور برای تبادل همکاری و ایجاد روحیه واحد در انتقال مفاهیم به نمایندگان مجلس در هتل آسمان اصفهان برگزار شد.
ت/6027/6994
خبرنگار:آرزو فلاح* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.