به گزارش ایرنا، در این همایش رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان هدف از برگزاری این همایش را ایجاد تعامل و هماهنگی با تمامی کمیسیون های پارلمانی کانون های وکلای کشور برای تبادل همکاری و ایجاد روحیه واحد در انتقال مفاهیم به نمایندگان مجلس برشمرد.
اسدالله اسلامی فارسانی افزود: در این همایش قصد بر آن است که مشکلات کانون های وکلای کشور در جهت آگاهی بخشی به نمایندگان مجلس برای کمک به تصویب مقررات و قوانین لازم و برطرف و اصلاح کردن نقاط ضعف قوانین و مقررات مربوط به حقوق وکالت به عنوان یکی از نیازهای مهم جامعه مطرح و بیان شود.
وی با بیان اینکه وظیفه وکیل صرف حضور در محاکم دادگستری نیست گفت: اجرای عدالت و احقاق حق مفاهیم وسیع تری دارد و باید برای رسیدن به عدالت بستر مناسب آن فراهم شود.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان افزود: در مجموع می توان گفت که وکلا در خط مقدم اجرای عدالت هستند و براساس شرافت ذاتی حرفه خود تا رسیدن به مقام اجرای عدالت در دفاع از حقوق مردم تلاش می کنند.
رئیس کمیسیون پارلمانی کانون وکلاس دادگستری اصفهان نیز گفت: هم اکنون سرمایه عظیم جامعه وکالت در کشور مغفول واقع شده است.
مصطفی وفایی افزود: این در حالیست که مجلس و مراجع تقنینی (قانونگذار) باید از این سرمایه عظیم فکری برای کمک به تصویب قوانین مهم و عادلانه بهره ببرند.
وی اظهار کرد: کمیسیون های پارلمانی براساس وظیفه ذاتی خود موارد مطروحه را به مراکز تقنینی ارائه می دهند.
این همایش با حضور بهمن کشاورز، رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران و محمد علی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ استان همدان و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و جمعی از وکلای دادگستری به مدت یک روز در هتل آسمان اصفهان برگزار شد.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.