به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی روز شنبه در پنجمین اجلاسیه مدیران گروه های علمی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه در اصفهان افزود: در سال های اخیر شاهد حرکت نظام مند و طراحی شده ای در جهان هستیم که درصدد محدود سازی جامعه المصطفی است و این مساله وظائف و تکالیف ما را سنگین تر می کند.
وی با اشاره حرکت های سلفی و تکفیری گفت: با این وجود جامعه المصطفی توانسته است در میان نهادها و مراکز علمی جهان اسلام، گفتمان انقلاب اسلامی را در گستره ای جهانی عرضه کند.
مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه جامعه المصطفی از 140 کشور جهان پذیرش داشته است، گفت: کمتر کشوری وجود دارد که فارغ التحصیلان جامعه المصطفی در آن حضور نداشته باشند.
وی اضافه کرد:در حوزه ترجمه و نشر یکهزار و 500 اثر اساتید جامعه المصطفی به 30 زبان و 40 هزار اثر فارغ التحصیلان این مرکز به جهان عرضه شده است و انتظار می رود کیفیت آنها ارتقاء پیدا کند.
آیت الله اعرافی گفت: امروز بر اساس نظام جدید جامعه المصطفی، تعداد رشته های مصوب این مرکز به 394 رشته و گرایش رسیده است در حالی که پیش از این تنها 200 رشته وجود داشت.
وی افزود: جامعه المصطفی در زمینه تحصیلات تکمیلی و برگزاری سطوح بالای حوزوی تجارب خوبی داشته ولی انتظار است گروه های این مرکز در زمینه برگزاری'سطح 5'
و صاحبنظری دانش پژوهان پیشقدم باشند.
مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه جامعه المصطفی جزو پیشگامان تولید متون دینی است، افزود: حرکت در زمینه تولید مجلات و مقالات متنوع از دیگر نقاط مثبت جامعه المصطفی است.
وی همچنین راه اندازی گروه های علمی مختلف، انجمن های علمی و فرهنگی، تولید پایان نامه ها در سطوح مختلف، تنوع جنسیتی، تنوع مذهبی، تنوع نظام های آموزشی اعم از حضوری،غیرحضوری و پودمانی، راه اندازی شبکه فارغ التحصیلان،زیرساخت های خوب و حرکت بر مدار اسناد پایه ای و مادر را از دیگر امتیازات جامعه المصطفی العالمیه برشمرد.
آیت الله اعرافی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با جمعی از دانش آموختگان جامعه المصطفی از حرکت این مرکز ابراز رضایت کردند و این حرکت را مورد تشویق قرار دادند.
وی گفت: کسانی که برای ادای رسالت الهی به جامعه المصطفی آمده اند باید با شوق بیشتری در باره انجام رسالت الهی خود اقدام کنند.
مدیر حوزه های علمیه کشور همچنین با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه(س) بعنوان یک حلقه در منظومه معرفتی اهل بیت(ع) دارای اعتبار و مرجعیت علمی و معرفتی ویژه ای برای کلیه مذاهب اسلامی است و حتی برای سایر ائمه (ع) نیز از مرجعیتی ویژه ای دارند
وی افزود: در حدیثی از امام صادق(ع) تاکید شده است که ائمه اطهار حجت بر مردم و حضرت زهرا (س) حجت بر سایر ائمه(ع) هستند و حضرت مهدی(عج) نیز ایشان را اسوه حسنه خود می دانند.
وی با بیان اشاره به جایگاه مکتب سازی حوزه علمیه اصفهان گفت: این حوزه همواره در صحنه حضور داشته و نقش اجتماعی ایفا کرده و قبل از سایر حوزه های علمیه، در تار و پود آن فعالیت های سیاسی وجود داشته است.
جامعة المصطفی العالمیة، نهادی علمی و بین المللی با هویت حوزه ای است که با هدف گسترش علوم اسلامی، انسانی و اجتماعی، رویکرد آموزشی، پژوهشی و تربیتی دارد.
این نهاد علمی بیش از 50 هزار دانش پژوه مرد و زن از 140 ملیت را تحت تعلیم و تربیت خود داشته و تاکنون بیش از 25 هزار نفر از آنان دانش آموخته شده اند.
جامعة المصطفی با بهره مندی از 150 گروه علمی، آموزشی و پژوهشی، 90 انجمن علمی، بیش از دو هزار و 500 پژوهشگر، 12 مرکز پژوهشی و پژوهشگاه و 60 کتابخانه با بیش از 500 هزار نسخه کتاب در داخل و خارج کشور را در اختیار دارد.
ترجمه، تألیف، پژوهش و تصحیح در قالب 12 هزار عنوان کتاب، چهار هزار پایان نامه، 200 عنوان مجله و نشریه، 500 عنوان کتاب درسی، 83 سایت علمی و 35 هزار مقاله به بیش از 20 زبان زنده جهان، بهش دیگری از فعالیت های این مرکزی حوزوی است.
پنجمین اجلاسیه مدیران گروه های علمی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه، از صبح امروز، به مدت دو روز در اردوگاه آموزشی شهیدبهشتی باغ ابریشم در اصفهان آغاز شد.
در این اجلاسیه که با شعار 'نقش گروه های علمی تربیتی در تحقق مرجعیت علمی المصطفی' درحال برگزاری است، بالغ بر 250 نفر از مدیران گروه های علمی و تربیتی جامعةالمصطفی ازسراسر کشور حضور دارند.
6027/7134/ت
انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.