به گزارش ایرنا، علیرضا غیور عصر روز شنبه در جلسه انجمن میراث فرهنگی در فرمانداری اردستان افزود: این شهرستان از لحاظ مکان های تاریخی و آثار باستانی غنی است و از بسیاری از شهرهای دیگر استان اصفهان در درجه بالاتری قرار دارد.
وی با بیان این که هرکجا قدم می گذاریم محل ها و مکان های تاریخی وجود دارد تصریح کرد: در عمق کویر شهرستان نیز آثار تاریخی و محوطه های باستانی وجود دارد که از دید دست اندرکاران میراث فرهنگی مغفول مانده است.
فرماندار اردستان با انتقاد از کوتاهی های گذشته در ارتباط با حفظ و حراست از بناهای تاریخی خاطر نشان کرد: اکنون نیز نظارت و حمایت کافی برای حفظ و نگهداری از این مکان ها به خوبی صورت نمی گیرد.
غیور افزود: اگر در گذشته به این میراث گران بها چندان توجه نشده است اکنون کوتاهی از هیچ فردی پذیرفته نمی شود و باعث ناراحتی و نگرانی جامعه خواهد بود و می طلبد با استفاده از انجمن های دوستدار میراث فرهنگی اقدامات موثرتری صورت پذیرد.
وی خواستار رسیدگی و ثبت تپه های باستانی محدوده شهر مهاباد شد و افزود: این آثار تاریخی مورد تجاوز افراد سودجو قرار گرفته است و باید اقدام های موثری در این ارتباط صورت گیرد.
فرماندار اردستان گفت: صنعت گردشگری می تواند به عنوان یکی از راه های نجات بخش شهرستان در زمینه ایجاد اشتغال، اقتصاد و مسائل اجتماعی باشد.
غیور افزود: نیازمند یک سرمایه و منابع نرم افزاری برای ایجاد تغییر در نگرش و تفکر مردم با استفاده از رسانه ها در بین اقشار جامعه هستیم تا بتوان توجه وحمایت بیشتر مردم را به این سرمایه گران بها وحفظ و حراست از آن ها داشته باشیم.
شهرستان اردستان دارای 68 اثر ثبت آثار ملی، یک اثر ثبت جهانی (قنات دوطبقه مون)، دو بافت تاریخی زواره و مهاباد و 87 محوطه باستاتی است.
مرکز شهرستان اردستان در 118کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.